Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Scania armband

Diskussion i 'Diskussion' startad av MekaniskaUr, 12 juli 2016.

1. MekaniskaUr
    Trådstartare

MekaniskaUr Bonde

Från:
    Uppsala
    Freddie L, krämbulle, Richispice och 4 andra gillar detta.
  2. Nicbex

Nicbex Biskop

Kul grej av Scania. Är ingen trucker så tycker inte att motorhistorian i sig är intressant men resultatet blev en snygg länk.

MekaniskaUr gillar detta.
  3. regnguden

regnguden Präst

Man kanske kan göra en spinoff på detta här på KS. Tänk att skicka en drös fulkopior till HBG för destruktion och få en länk gjord av dessas nedsmälta boetter i retur... :)

Icaras gillar detta.
  4. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Utan att exakt känna igen motormodeller till utseendet vill jag minnas att det var ena jäklar till att låta tufft. Efter att ha kollat filmen, tydligen har man gtg:s bland motornissar också. Våran hobby är inte såå udda after all.

Av storleken att döma borde det blivit en hel del armband iaf :)

jabla och MekaniskaUr gillar detta.
  5. nissehult

nissehult Friends of KS

Häftig länk helt klart. Jag vet bara inte om jag har någon klocka att matcha den med... De har inte fått tillräckligt med patina än.

OT: min momors bror brukade ta gamla glasögonbågar och göra knivskaft och slidor av dom. Rätt så bra resultat faktiskt.

regnguden gillar detta.
  6. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Stencool länk som sagt synd att den är till en äppelklocka bara.
    Hade nog kunnat tänka mig en sådan länk till rätt klocka.

7. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    oväntat, men coolt!

8. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Gjutjärnslänk av en klassisk gammal V8....gillar!

9. Sammeh

Sammeh Bonde

Från:
    Borås
    Som några skriver så är historian, åtminstone för mig inte intressant i detta fall. Dock är det alltid kul men återvunnet material. Såg en gammal stekpanna en gång som var av återvunnen metall från ett tyskt stridsflygplan som kraschade i Norge under 2:a världskriget. :D

10. Tapiren

Tapiren Bonde

SÅ läckert, nästan värt att köpa en Apple-klocka bara för den sakens skull, och hade jag redan haft en hade köpet varit givet, 3000kr kändes nästan billigt. Dock segt med ett armband som rostar och lämnar fläckar på kläder och hud...

Finns att beställa från och med idag:)

Mårtenssons ur Brookfield