• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schenker suger...

demondave

Rolex
Jag väntade i 7 dagar på en dator som levererades med Schenker, surt. Inga konstigheter utan paketet var inlämnat en onsdag f.m. och fick hämta ut det fredagen veckan efter. 2-4 dagar jojo...
Jag vill ha spåra paketen live, se på eniro hur de närmar sig, typ www.marinetraffic.com, är det för mycket begärt?

Har faktiskt använt marinetraffic.com för att spåra en försändelse jag köpte i Italien. 13,5 meter lång, 4 meter hög och runt 5 ton. Var grymt spännande att hålla koll på båten den skickades med :)

Schenker suger för övrigt, imho. Kan jag välja, väljer jag Posten. Lite synd bara att Postnord roffat åt sig där, har lite svårt för den koncernens värderingar. Men det är ju iofs samma sak bland alla logistikjättarna.
 

Kairo

Panerai
Fick hem ett brev från ett Tyskt företag på mindre än 24h... antar att de använde superexpressdeluxe, men ändå imponerad. :)
 

babanker

Panerai
Tycker det är rätt fantastiskt hur snabbt man idag kan få ett paket skickat över halva jorden till så extremt billiga priser, som självklart kan strula till någon procent av försändelserna. Finns riktigt bra kurirer att anlita om man vill vara så nära 100% som möjligt, då får man självklart betala för det.

Vad är det man säger, man får det man...
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Sämst av de sämsta är ändå:

6a00cdf3a48471cb8f00e398bde9580004.jpg
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
De är faktiskt snabba inom Europa. Dock lämnar de paketet utanför dörren om ingen öppnar :/
Skojar du? Snabba? Det går snabbare att skicka en snubbe med trampbil. Jag har haft leveranser med UPS från Tyskland, Spanien, Frankrike, Schweiz, Italien, Grekland, Belgien och Nederländerna (om vi talar inom Europa). Trots att kostnaden för frakten varit densamma som för t.ex. DHL har det tagit i snitt fem arbetsdagar för dem att leverera paketen (till olika adresser i huvudstadsregionen), ibland så lång tid som elva dagar!

Du måste haft en jäkla tur.

Paket har de heller aldrig lämnat utanför dörren, däremot på fel adress och till fel person. Annars dumpas det alltid på navet i Järfälla
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tog hem min IWC Spitfire-chronograf från en handlare i Belgien. Lämnades till FedEx runt 14 en tisdag och levererades till mitt jobb före 12 dagen efter. Way to go FedEx! Inte gratis, men det var det värt. Visste hela tiden var paketet befann sig också (ingen omväg via Ulan Bator ... ;)).
 

RosaCasio

Cartier
Kan man säga att alla fraktbolag suger när det gäller personpaket? Alla får en släng av sleven här. Kan säga att schenker privpak är skilt från resten av schenker och relativt nystartade i den omfattning de har just nu.
 

Portofino

Panerai
Tog hem min IWC Spitfire-chronograf från en handlare i Belgien. Lämnades till FedEx runt 14 en tisdag och levererades till mitt jobb före 12 dagen efter. Way to go FedEx! Inte gratis, men det var det värt. Visste hela tiden var paketet befann sig också (ingen omväg via Ulan Bator ... ;)).

Intressant.. Jag väntar som sagt på ett paket från FedEx och ser på deras tracking att paketet fortfarande är i Frankfurt. Där det anlände 23.34... igår.
 

Portofino

Panerai
Hur är det, delar de ut på skärtorsdagen/långfredagen? Eller måste du vänta till måndag?
De delar ut på skärtorsdag men varken fredag eller måndag. Så tisdag nästa vecka verkar bli min dag... om de levererar till rätt adress. Jag var tvungen att byta adress till min jobbadress istället på grund av den sena leverensen. Bad snällt om en bekräftelse om att det var en ny lev adress. Svar, "vi kan tyvärr inte göra det..." Öh... Va?
 

Whedda

Rolex
Hur i helvete går det ens till?

De lämnade ut en handfull paket på en helt annan adress... (till ett företag som tur var) och då lyckades de få med mitt paket i den högen.

Fatta min panik när jag hela dagen sitter och uppdaterar status på fedex.com och ser "Paket lämnat - signerat av Calle"

Var liksom inte ens rätt stadsdel....Jag fick själv göra lite detektivarbete och söka upp kontaktperson på adressen där paketet blev lämnat och bad honom titta igenom antal paket och mycket riktigt var det ett som kommit fel. Bad honom lägga undan det så jag/fedex kunde hämta upp det.

Ringde Fedex kundtjänst och orden som kom ur min mun var inget jag är stolt över så här i efterhand. Först tänkte jag ta en taxi och hämta det själv men de löste ett bud så jag hade det samma dag.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
De lämnade ut en handfull paket på en helt annan adress... (till ett företag som tur var) och då lyckades de få med mitt paket i den högen.

Fatta min panik när jag hela dagen sitter och uppdaterar status på fedex.com och ser "Paket lämnat - signerat av Calle"

Var liksom inte ens rätt stadsdel....Jag fick själv göra lite detektivarbete och söka upp kontaktperson på adressen där paketet blev lämnat och bad honom titta igenom antal paket och mycket riktigt var det ett som kommit fel. Bad honom lägga undan det så jag/fedex kunde hämta upp det.

Ringde Fedex kundtjänst och orden som kom ur min mun var inget jag är stolt över så här i efterhand. Först tänkte jag ta en taxi och hämta det själv men de löste ett bud så jag hade det samma dag.

Vilka jävla stjärnor! Jag vet "mänskliga faktorn" och jadajada. Skönt att det löste sig!
 

SSL

Audemars
Sitter lite i samma båt. Har köpt ett ur av en man som skickar med FedEx... Suck! Fungerar säkert toppen utomlands där de har fler kontor men i min del av landet har de endast ett utlämningsställe vid Arlanda. De kan inte heller säga exakt vilken dag de kommer! Onsdag eller torsdag mellan 10-17. Tack som fan för den, nej då jag har inget jobb! Ingen fara, jag sitter hemma i två dagar och väntar på paketet! Kiss my ass!

Nu beror det iofs på vilken storlek det är på paketet, men jag har gett fedex en fullmakt att lägga paketen i brevlådan om det får plats. Är det större blir det klurigare, men jag beställer sällan från fedex ändå.
 

Laurentius

Cartier
Tja, Schenker suger rejält! Jag skickade en klocka som Blocketpaket (Schenker) för en månad sedan och paketet är borta! Får se hur det hela slutar, tur jag har kvar inlämningskvittot...


Jag citerar mig själv:

Jag pratade med Schenker idag och det visade sig att utlämningsstället haft inbrott och mitt paket var ett av de som försvann! Personligen anser jag att de kunde hört av sig till mig, nu fick jag beskedet när jag (efter många om och men) fick tsk på rätt person att prata med.
Ska bli spännande att se hur de löser detta...
 

Vesper

Rolex
Är det någon som har koll på Ferrari group spa, fick inget tracking nummer. Vilka är det som tar över i Sverige?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

carlaj

Breitling
Affären blev klar i fredags, jag överförde pengarna till säljarens konto men då vi har olika banker kunde han inte se pengarna först igår. Då skickades klockan vid 11:00 med Schenker. Varan hade vid den tiden tagits emot och väntade på sortering. Ringde idag vid lunch då statusen var densamma, och då får jag som förklaring att paket hämtas på morgonen för att sorteras dagen därpå. Då klockan skickats senare på dagen igår blir sorteringen först imorgon, leveransen kan bli torsdag eller fredag. Först imorgon får jag ett preliminärt leveransbesked. Fast fredag är en röd dag, och jag åker bort en vecka på lördag!
Snacka om att döda glädjen... Med posten hade jag säkert få min klocka idag. suck! Tar inte Schenker såsom DHL och andra fraktbolag bra betalt just för att de ska en bra logistik?

trist
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jag citerar mig själv:

Jag pratade med Schenker idag och det visade sig att utlämningsstället haft inbrott och mitt paket var ett av de som försvann! Personligen anser jag att de kunde hört av sig till mig, nu fick jag beskedet när jag (efter många om och men) fick tsk på rätt person att prata med.
Ska bli spännande att se hur de löser detta...
Trist, berätta gärna hur de löser detta.
 

Laurentius

Cartier
Trist, berätta gärna hur de löser detta.


Jaha, idag fick jag ett mail från Schenker där de berättar att de ersätter mig med drygt 10000:- för det försvunna paketet. Verkligen kul när jag sålde klockan för 20000:- plus frakt! Jag har överklagat beslutet men det hjälper nog föga, det står i "det finstilta" att ett Blocketpaket max ersätts för 10000:-. Hade jag sett det så hade jag givetvis skickat paketet på annat sätt.

Som en händelse så ringde de från Blocket idag och undrade om jag var intresserad av att annonsera på deras site, kändes inte superintressant direkt...
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Jaha, idag fick jag ett mail från Schenker där de berättar att de ersätter mig med drygt 10000:- för det försvunna paketet. Verkligen kul när jag sålde klockan för 20000:- plus frakt! Jag har överklagat beslutet men det hjälper nog föga, det står i "det finstilta" att ett Blocketpaket max ersätts för 10000:-. Hade jag sett det så hade jag givetvis skickat paketet på annat sätt.

Som en händelse så ringde de från Blocket idag och undrade om jag var intresserad av att annonsera på deras site, kändes inte superintressant direkt...
Lider med dig! Har du kollat om din hemförsäkring kan hjälpa dig? Utlämningsstället borde också ha en försäkring...
 

Randel

Cartier
Jag har sålt ganska mycket saker via Tradera och då alltid använt DHL. Jag tycker det har funkat riktigt bra, de har en väldigt smidig fraktbokning, man hämtar ut alla kartonger gratis, och allt har kommit fram som det ska inom rimlig tid vad jag har uppfattat det i alla fall.
 

Laurentius

Cartier
Lider med dig! Har du kollat om din hemförsäkring kan hjälpa dig? Utlämningsstället borde också ha en försäkring...

Nej, jag bad Schenker bifoga polisanmälan på inbrottet så får vi se vad min jurist säger. Hemförsäkringen eller utlämningsställets försäkring tänkte jag inte ens på, brukar det finnas hjälp att få där?
 
Topp