Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Schmitza

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Valfrittnamn, 16 juli 2016.

1. Valfrittnamn
    Trådstartare

Valfrittnamn Bonde

Jag avråder samtliga från handla eller göra affärer med den här oseriösa säljaren. Jag köpte en breitling b13352 för 13000kr som enligt annonsen skulle gå fint, vara felfri och nästintill oanvänd. Det mesta stämde förutom att klockan var stendöd och skrek efter en service, förmodligen full service. Han har hittills smutskastat posten, ad urmakaren, fb gruppen jag köpte klockan av honom i då han blev utslängd och bannad. Han nekar all form av kompensation och att häva köpet fastän jag erbjudit halva kostnaden och avbetalning. Den här killen värnar alltså inte om sina kunder, hänvisar till hallåkonsument osv osv. Good luck!

http://klocksnack.se/threads/blåst-på-breitling-b13352.57452/

@Schmitza

theargonaut och yonsson gillar detta.
  2. Carlf

Carlf Bonde

:sorry:

Senast ändrad: 16 juli 2016
  3. Airman

Airman Präst

Eftersom flera liknande händelser inträffat med nämnda användare, schmitza, skulle jag önska att om någon ser att han byter och använder sig av andra nicknames på KS längre fram, uppmärksamma oss andra om det. Därefter får man själv ta ställning till om personen ifråga bättrat sig (alla förtjänar en andra chans) eller om han gör affärer i samma stil som tidigare.

rillesnille, Jimpa, Valfrittnamn och 1 annan gillar detta.
  4. Richie

Richie Friends of KS

Schmitza hade förra sommaren (2015) en 116610LN till salu som jag ville köpa och tog därför kontakt via PM.
    Eftersom han bodde inom acceptabelt avstånd till en f2f affär bestämde vi träff i Malmö, fick även hans telenr för att höra av mig när jag närmade mig..
    Skickade sms till honom på morgonen därpå när jag lämnade hemmet för att mötas upp men fick inget svar.
    Skickade även PM här på forumet, fortfarande inget svar...
    Sen vet jag inte om det var samma kväll eller dagen efter, men då blev annonsen tillbakadragen!

Fine, visst kan man ändra sig! ibland kan det vara svårt att skiljas från en klocka och man velar lite fram och tillbaka, men är inte en förklaring det minsta man kan begära då?
    Skickade PM igen och bad om en förklaring varför han inte dök upp och varför annonsen blev tillbakadragen, men inget svar på detta heller..

Ingen skada skedd såklart, men ganska dålig stil enligt mig.

rillesnille, Brunleif, mofo och 4 andra gillar detta.
  5. kmgustafsson

kmgustafsson Borgare

Från:
    Sveriges tillväxtmotor
    Utan att ta ställning i affären!

Borde denna inte denna tråd enligt k&s riktlinjer vara döpt till "badguy schmitza"? Det är väl bara användaren själv som får skapa en tråd med sitt eget namnsom rubrik? Vad gäller? Ping @Denke

"Riktlinjerna för referensforumet är följande:

Du som enskild medlem kan själv starta en tråd med ditt nick i trådtiteln. De du gör affärer med kan sedan fylla på med referenser i just din tråd.

Enda avsteget från detta är renodlade badguy's-trådar som kan skapas av den som drabbats...."