Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Schofield Signalman (DLC)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Gurra, 30 juli 2013.

1. Gurra
    Trådstartare

Gurra Torpare

Upptäckte det här klockmärket för något år sen när jag såg en review av deras signalman, som nu tydligen även finns i DLC och ser riktigt läcker ut i mina ögon... Tycker det är kul med dessa mindre uppstickare, som verkar leverera hög kvalitet, och även när det kommer till saker så som paketering och tillbehör.

Review:
    Klockan: http://schofieldwatchcompany.com/signalman-dlc-gmt-pr-watch/

Vad tycker ni?

berg35 gillar detta.
  2. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Supersval, snyggt att caset tutar ut lite i nederlant... Påminner om en lupp. Jag gillart.... vad kostar sig?

3. Barda

Barda Friends of KS

As cool! Roliga stronkar också. mer tweed och hundtand!

4. Gurra
    Trådstartare

Gurra Torpare

40k för DLC varianten.

Davvan gillar detta.
  5. berg35

berg35 Bonde

6. Rille

Rille Präst

Cool, ser välgjord ut :) dock kan jag ju drömma om att ha en så stor klocka på mig!

7. berg35

berg35 Bonde

Jag tänkte likadant först men sdean tog jag fram skjutmåttet och min Oris Divers chrono är ju 44mm i diameter och 16mm hög, den använder jag dagligen och upplever den inte alls vara för stor.

Rille gillar detta.
  8. berg35

berg35 Bonde

Kanske inte bästa bilden men jag tycker inte att den ser för stor ut.

9. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Wii, BlackBadger och berg35 gillar detta.
  10. BlackBadger

BlackBadger Torpare

heeeeey, there's my baby!

It actually got a mention on the cover of QP magazine, beyond happy about that. Four-page article as well, but somehow my name failed to be mentioned….grrrrr...

Wii gillar detta.
  11. BlackBadger

BlackBadger Torpare

By the way, the new Schofield I worked on (as in the pic) is called the Blacklamp. Similar in form to a Signalman but milled in solid Morta carbon fiber composite and having a proprietary illumination system. Hellah cool ;)

12. B1884

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Helt okej :)

Nytt märke för min del... Vet inte om jag skulle vara beredd på att lägga 40k på den klockan dock.

Pope gillar detta.
  13. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Precis!
    Det är lite problematiskt med såna här klockor. Gillar t.ex Bremont men de är också lite väl kostsamma när man får nåt riktigt rejält för samma pengar.

Mårtenssons ur Brookfield