Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Schofield Watch Company

Diskussion i 'Diskussion' startad av E.Z., 10 september 2014.

1. E.Z.
    Trådstartare

E.Z. Friends of KS

Schofield verkar ha några snygga klockor. Någon som har erfarenhet av märket? Finns det att köpa i Sverige?

2. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Kan du inte slänga upp lite bilder? Jag själv har aldrig hört talas om dem.

3. E.Z.
    Trådstartare

E.Z. Friends of KS

Här är en (lånad från nätet):

image.jpg

4. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    Ingen erfarenhet alls, men de har en ball modell, Black Lamp, som BlackBadger varit med och utvecklat.
    Schofield Blacklamp Moonglow.jpg watches-schofield-blacklamp-carbon-dial-BIG-800x888.jpg

5. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Jag har aldrig hört något om Schofield heller, dock blev man ju liten sugen på en Black Lamp! Sedan såg man priset... :D

6. E.Z.
    Trådstartare

E.Z. Friends of KS

Ja, cirka hundratusen för en klocka som inte är särskilt välkänd är ganska mycket. Hittar inga begagnade heller. Snygg hemsida dock!

7. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Gillade verkligen looken på deras Signalman i stål och skulle absolut kunna tänka mig den som gmt-klocka. Men priserna verkar ha stigit rejält de senaste åren, från £2465 2011 till £3550 idag.

Urverket är ett Soprod 9335, hur står det sig kvalitetsmässigt mot andra varianter?
    Det är en gångreserv på 42h och den är vattentät till 500m.

EDIT: Bild image.jpg

8. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Lyfter tråden lite då jag verkligen är förtjust i stålvarianten av Signalman och gillar tanken på att ha något relativt ovanligt på armen. Dessutom gör de riktigt vassa straps, vissa i tweed :)

Det verkar enligt deras hemsida som att man måste skicka klockan till England för service. Är det någon här som har erfarenhet att köpa klocka från en microtillverkare?
    Om de nu skulle försvinna från marknaden, hur är möjligheterna att serva urverket som är ett Soprod 9335?

EDIT: Bild på glimt av tweed-strap
    image.jpg

9. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Eftersom det verkar vara snudd på omöjligt att få engagemang eller svar när det inte gäller frågor om vilken Rolex man ska välja eller kommentarer som "riktigt snygg klocka" när den tusende bilden på en Sub postas ;) så tröttnade jag och drog jag ett mail nu till Schofield med en förfrågan och några undringar om service mm gällande deras Signalman. Vi får väl se vart det hela slutar men nu är bollen satt i rullning i alla fall :)

Myndigheten och Mforce gillar detta.
  10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Eller så har folk ingen aning om alla dessa microtillverkare..

Bojke gillar detta.
  11. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Visst kan det vara så...det var ingen dräpande kritik och skrivet utan större allvar.
    Du som har kännedom om S&S, räknas de som microtillverkare eller inte? Antar att de har större volymer för varje klocka än exempelvis Schofield som tillverkar Signalman i 300 ex.

12. Spencer

Skulle du fråga en spanjor om S&S skulle han nog se ut som en fågelholk..

13. Spencer

Att vara en microtillverkare har nog även med processen att göra.. Vissa high end" tillverkare har liten produktion. Att kalla dem microtillverkare blir däremot lite fel..

14. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ok...ska bli spännande att se om den nya satsningen gör att de kan skapa sig ett starkt namn utanför Sveriges gränser. Det skulle ju onekligen vara kul om det flög utomlands med.

Spencer gillar detta.
  15. V

V Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nu har Schofield släppt en ny modell, Beater.
    Vad jag förstår så delar den case med Signalman men saknar GMT-funktionen.

Kommer i tre utföranden. Titan, stål och så en bronsare med vad som verkar en rejäl dos karaktär.

image.jpg

image.jpg

Myndigheten gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield