• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schteek på Stockholmsveckan i Visby!

Behövs en stekig klocka på armen i baren på Burmeister?

  • Ja, tveklöst.

  • Nej, ett elegant ur på ödleläder går också bra.

  • Nej, ingen klocka alls, bara ett snyggt armband med pärlor.

  • Ja, fast endast Rolex räknas.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Oew

Rolex
Sportklockor har man på länk. Mycket enkel regel att följa. Inte tyg, inte gummi, inte läder. Läder och metall är de enda tillåtna bandmaterialen, kom ihåg dock att läder enbart används på eleganta dress-ur.
Den här då, länk som kostar 750k skojar man inte bort ;)
image.jpeg
 

Oli

Omega
2-Faktor
Sportklockor har man på länk. Mycket enkel regel att följa. Inte tyg, inte gummi, inte läder. Läder och metall är de enda tillåtna bandmaterialen, kom ihåg dock att läder enbart används på eleganta dress-ur.
Vette fan, känns rätt sportigt att ha gummi på klockan.. Läder går fetbort dock, blir inte osportigare än så.
 

Apansson

Torpare
Vette fan, känns rätt sportigt att ha gummi på klockan.. Läder går fetbort dock, blir inte osportigare än så.
Sportigt ja, men fult också ;)
RM är fantastiskt vackra IRL :)
Än en gång, urverken är vackra osv, men klockorna gillar jag inte. Har klämt på flertalet av deras highend-klockor i London i fjol när deras europasäljchef(?) Graham hade utställning på Harrods. Otroligt bra grejor och fascinerande som bara den, men estetiskt tilltalande är det då inte för mig!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Sportigt ja, men fult också ;)
Beror helt på klockan tycker jag. Tex ingy är snyggare på gummi än på länk, samma med många Breitling. Rolex passar också bra med gummi så länge man kör sånt gummi med ändlänksbitar, men det är helt och hållet en smaksak. Körde länk på alla klockor förr, men efter jag hade gummi på min b01 så är gummi ett måste, sjukt bekvämt på sommaren.

Föredrar dock möjligheten att kunna variera mellan länk och gummi.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Min duo blir iaf (teoretiskt)
1183447.png.adapt.1333.2000.png

För att den är i guld, snygg, ovanlig och stor.
hublot-big-bang-hublot-zegg-cerlati-yellow-gold-1.jpg

För att den bara är så overmuch så det gör ont. Hublot för Zegg & Cerlati.
 

davvaer

Omega
För att den är i guld, snygg, ovanlig och stor.
hublot-big-bang-hublot-zegg-cerlati-yellow-gold-1.jpg

För att den bara är så overmuch så det gör ont. Hublot för Zegg & Cerlati.[/QUOTE]

Hubbe i gulguld?

aldrig sett förr!
 
Topp