• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Schteek på Stockholmsveckan i Visby!

Behövs en stekig klocka på armen i baren på Burmeister?

  • Ja, tveklöst.

  • Nej, ett elegant ur på ödleläder går också bra.

  • Nej, ingen klocka alls, bara ett snyggt armband med pärlor.

  • Ja, fast endast Rolex räknas.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg



Dessa är ju rätt stekiga antar jag. Borde väl platsa.
Det är dom absolut! Har faktiskt inte sett den svarta C i verkligheten, tycker den blå är finast och stekigast av bilder att döma.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Försökte starta en okonstlad konversation med en sämre bemedlad kille i baren i lördags. Stackarn hade en Omega, men snygg IMO, jfr nedan.
lVQquCzy.jpg

Nåväl jag började snacka (lite på fyllan) och gratulerade till det klassiska dykarmodellvalet, men han fetdissade min Panna, tyckte den var ful och kände inte till märket.
DSC_0221-01.jpeg

Jag blev inte ledsen, men lite konfunderad över reaktionen.

Visst, smaken är som baken, men socialt samspel kräver ju ibland vissa modifieringar av de egna uppfattningar.
Nu kan det vara så att han var ung och utan empatisk moduleringskapacitet för att konstlat passa in i ett sammanhang, men jag är mer benägen att hålla med er som röstat på Schteek + Rolex nu efteråt än innan.

En Rolle hade troligen öppnat vägen för en mer givande konversation.

Brudarna däremot var fetimpade ;).

Blev inte dissad en gång i baren med Pannan på, det kallar jag lyckat. Trots vigselring, eller kanske pga?

Så i fallet med kvinnorna spelade storleken roll. Och val no 1 i omröstningen torde vara korrekt.
(Kanske bör tillägga att "ja jag är lyckligt gift" och att "inga otillbörliga aktiviteter vare sig planerades, föreslogs eller genomfördes under kvällen") :D
 
Senast ändrad:
Försökte starta en okonstlad konversation med en sämre bemedlad kille i baren i lördags. Stackarn hade en Omega, men snygg IMO, jfr nedan.
lVQquCzy.jpg

Nåväl jag började snacka (lite på fyllan) och gratulerade till det klassiska dykarmodellvalet, men han fetdissade min Panna, tyckte den var ful och kände inte till märket.
DSC_0221-01.jpeg

Jag blev inte ledsen, men lite konfunderad över reaktionen.

Visst, smaken är som baken, men socialt samspel kräver ju ibland vissa modifieringar av de egna uppfattningar.
Nu kan det vara så att han var ung och utan empatisk moduleringskapacitet för att konstlat passa in i ett sammanhang, men jag är mer benägen att hålla med er som röstat på Schteek + Rolex nu efteråt än innan.

En Rolle hade troligen öppnat vägen för en mer givande konversation.

Brudarna däremot var fetimpade ;).

Blev inte dissad en gång i baren med Pannan på, det kallar jag lyckat. Trots vigselring, eller kanske pga?

Så i fallet med kvinnorna spelade storleken roll. Och val no 1 i omröstningen torde vara korrekt.
(Kanske bör tillägga att "ja jag är lyckligt gift" och att "inga otillbörliga aktiviteter vare sig planerades, föreslogs eller genomfördes under kvällen") :D

Empatisk moduleringskapacitet! Ska börja använda den där linen!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
K
Har inte så mycket med klockor att göra men att schteka i Visby. Hittade detta kvitto på Strandvägen i Visby för några år sedan, någon verkar ha haft en trevlig kväll iaf. (Har sparat bilden bara som en kul grej)
image.jpeg
Kanske har den personen gått och letat efter kvittot hela natten. Var det en jobb-grej behövs originalkvittot så kanske sa ekonomichefen - Ja ja, den har jag hört förut och drog det från hans/hennes lön?
 

demondave

Rolex
K

Kanske har den personen gått och letat efter kvittot hela natten. Var det en jobb-grej behövs originalkvittot så kanske sa ekonomichefen - Ja ja, den har jag hört förut och drog det från hans/hennes lön?

Oavsett jobb tror jag det blir svårt att få den notan förbi revisorn och Skatteverket :)
 
Topp