Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Scubapro 450

Diskussion i 'Vintage' startad av Crowolf, 9 januari 2013.

1. Crowolf

Crowolf Guest

Till Molle, yonsson eller nån annan som varit Seiko-nörd längre än jag själv.
    När det står Scubapro 450 på tavlan till en 6309-7040. Vad innebär det? Nån specialutgåva?

Puss puss

/Poppe

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Det producerades ett mindre antal 6309 med Scubapro-tavlor på åttiotalet, och även några andra Seikodykare. Endast ett fåtal du ser idag är dock original utan har försetts med billiga faketavlor från ebay.
    Personligen tycker jag inte scubaprologgan lyfter tavlan, utan tvärtom.

Finns massor att läsa, här finns en del
    http://www.watchtalkforums.info/forums/ ... /39602.htm
    (ledsen att jag länkar till ett annat forum)

3. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Jag vill minnas att det endast var 6306 som gjordes i Scubapro-utförande, ett samarbete mellan Seiko och dykföretaget. Hade ett speciellt armband märkt Scubapro.

Allt annat ska vara eftermarknadskloner på 6309.

Rätta mig om jag har fel!

4. Crowolf

Crowolf Guest

Håller med. Ser lite för mycket ut. Tack för en bra länk!

5. Crowolf

Crowolf Guest

Intressant!