• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scubapro 450

C

Crowolf

Guest
Till Molle, yonsson eller nån annan som varit Seiko-nörd längre än jag själv.
När det står Scubapro 450 på tavlan till en 6309-7040. Vad innebär det? Nån specialutgåva?

Puss puss

/Poppe
 

plattfot

Rolex
Det producerades ett mindre antal 6309 med Scubapro-tavlor på åttiotalet, och även några andra Seikodykare. Endast ett fåtal du ser idag är dock original utan har försetts med billiga faketavlor från ebay.
Personligen tycker jag inte scubaprologgan lyfter tavlan, utan tvärtom.

Finns massor att läsa, här finns en del
http://www.watchtalkforums.info/forums/ ... /39602.htm
(ledsen att jag länkar till ett annat forum)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag vill minnas att det endast var 6306 som gjordes i Scubapro-utförande, ett samarbete mellan Seiko och dykföretaget. Hade ett speciellt armband märkt Scubapro.

Allt annat ska vara eftermarknadskloner på 6309.

Rätta mig om jag har fel!
 
C

Crowolf

Guest
plattfot skrev:
Det producerades ett mindre antal 6309 med Scubapro-tavlor på åttiotalet, och även några andra Seikodykare. Endast ett fåtal du ser idag är dock original utan har försetts med billiga faketavlor från ebay.
Personligen tycker jag inte scubaprologgan lyfter tavlan, utan tvärtom.

Finns massor att läsa, här finns en del
http://www.watchtalkforums.info/forums/ ... /39602.htm
(ledsen att jag länkar till ett annat forum)

Håller med. Ser lite för mycket ut. Tack för en bra länk!
 
C

Crowolf

Guest
Scaramanga skrev:
Jag vill minnas att det endast var 6306 som gjordes i Scubapro-utförande, ett samarbete mellan Seiko och dykföretaget. Hade ett speciellt armband märkt Scubapro.

Allt annat ska vara eftermarknadskloner på 6309.

Rätta mig om jag har fel!

Intressant!
 
Topp