• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scubapro 500, info?

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag snubblade in på en tråd om dykare på WUS och såg en Scubapro 500. Tycker att det är en ball klocka och funderar på att leta rätt på en.
Vad vet ni om Scubapro? Vad är det för företag?
Har någon ägt en Scubapro 500?

(snodd bild från WUS)
sScubapro500onDeck2_zpse350f1d2.jpg
 
  • Like
Reactions: Ako

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Mr_Jonas skrev:
Tjock och härligt knubbig. Ett riktigt verktyg med en brutalt stabil och hög vridring. Har egentligen inget negativt att säga om den. Inget dressur men om man är ute efter en tuff dykare har man hittat rätt. Själv åkte den ut pga. uppgradering till ploprof och nu har jober det aktuella exemplaret.
 

finnirgens

Panerai
En riktig vintage-tool divewatch. Knubbig och välbyggd. Ganska sällsynta. Låg en på bukten för ett tag sen men den var dyr!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har en med , gillar den, jag letade länge efter en vintage dykare 500m + .
Kul att den har militär anknytning - har sett bilder från norska jägarna eller liknande.
Egentligen letade jag efter en Benthos 500 eller 1000, men Scubapro påminner mycket om dessa i casen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Coola! De dyker upp lite då och då på forumen, men det är ju inga dussinklockor direkt. Jag har bara hört positivt om dessa.
 

Nanolight

Breitling
Hej
Hittade en Scubapro i låda där hemma och tyckte den var ganska cool. Undrar om ni kan hjälpa mig med tips om var jag ska "serva" den? Var inne hos Hukes i Malmö men det var inget dem sysslade med efter som den krävde annorlunda kunskap, stämmer det?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej
Hittade en Scubapro i låda där hemma och tyckte den var ganska cool. Undrar om ni kan hjälpa mig med tips om var jag ska "serva" den? Var inne hos Hukes i Malmö men det var inget dem sysslade med efter som den krävde annorlunda kunskap, stämmer det?
Visa bild! Den vanliga kräver inga speciella verktyg för vanlig service om den är tät. Skall glaset av krävs dock ett visst verktyg, men det skall inte vara något problem för en riktig urmakare.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Seiko gjorde ju en ScubaPro 450 på
6306-7001 som var rätt frän. Min slutsats är att de bara satte sitt namn på nån annans klocka. Kul grej att samla på :)
 
Topp