• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Se hit Fashionistas!

John R

Panerai
Tja Fashionista!

Jag har köpt en Seiko SVCS003 mod av Molle. Vet inte riktigt vad jag känner känslomässigt för denna krabat. Det hela kan hänga på att tavlan är vit, vit vit. För mig lite ovant!
sbdpNw7.jpg

Den har fina långa bandhorn som gör att den passar bra på band.
EMiVLKP.jpg

För att en klocka verkligen skall funka bra så måste bandet vara i symbios med klockan. Ta tex bandet jag gjorde till snöflinga under vägledning av Plattfot. Match made in heaven. Klockan lyfte hela två steg på the lader to clock heaven!
pFZzhjm.jpg

Kort och gott är inte bandet bra så är inte klockan bra. I alla fall inte i mitt huvud.
Frågan är bara vilket band. Har spanat på detta bandet från rios.
bzswhWB.jpg

Jag har haft ett cognac färgat sådant men vi klickade inte. Ni vet när man är så där kåt på Tan-brown men när man väl får på bandet så funkar det inte riktigt ända.
Sedan är färgen grå rent statistisk inte lyckat i min bok. Det har en förmåga att ligga tämligen oanvänt i lådan. Har sneglat lite på denna B&R combon som inspiration, där av det gråa bandet från Rios.
2aPSQgh.jpg
.
Vilket band tror ni passar denna klocka? Kom gärna med tips och råd!
I värsta fall kränger jag den och köper en GS Seiko med champagnetavla. Lite dyrare bara ;-)

Ha det fint!

/John R
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Har ju en förvisso anna sarb med vit tavla men ändå, jag tycker nog den fungerar bäst på länk. Sen personligen gillar jag mer vit tavla på sommaren, snyggast bryter den nog av mot något färggladare typ grön, orange etc. men det funkar ju inte superbra just nu. Brunt band blir nog sådär mot tavlan, antar den har samma lyster som min och det tycker jag inte funkar. Grått kan nog funka ändå med iof :)

Edit: nato passar ju perfekt med den där boetten också, tänk mörkblått och grått det vore något...
 

Sond

Patek
Den där ser ju ut att passa med det mesta i svart och brunt läder. Själv skulle jag tänka mig Croco till lite elegantare tillfällen och mocka till vardags. Svart eller brunt beroende på andra kläder/bälte/skor.
 
Topp