• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Se upp om du ska köpa begagnad Omega!!!

nissehult

Patek
2-Faktor
Så, då är det dags för en liten uppdatering:

Rättvisans kvarnar maler ju långsamt men igår var det rättegång och jag mötte tre olycksbröder som råkat ut för samma bedragerska. Det visade sig att vi i stort sett betalat samma summa och tillvägagångssättet nästan var identiskt så hon var en målmedveten och ambitiös rackare, med ordentlig uppbackning av en medhjälpare.
Det som hedrar henne är att hon utan omsvep erkände sin del i bedrägerihärvan, till skillnad mot den spjuver som stod som medåtalad!
Dom faller om ett par veckor och enligt åklagaren så finns det en chans att vi drabbade kan få ersättning via Brottsofferfonden, det hade ju varit ett välkommet plåster på såren.

En tanke som stör är att detta bara känns som toppen av ett isberg, vad är det som säger att de bara nöjt sig med att sälja Omega med glasbaksida, det är ju bara sådana som avslöjats i denna härva?
Varför inte en Rolex eller Omega med vanlig baksida, där det yttre ser riktigt schysst ut och du får med box och cert och där man måste öppna den för att kolla urverket och först då inser att man blivit lurad? Min "Planet Ocean" kollades i efterhand av en Omega-AD och de såg inget konstigt med varken boett eller länk, urverket var däremot enkelt för dom att avslöja...

I vilket fall så hoppas jag att det blir något mer än villkorligt för de två...
Skönt att höra att det händer något positivt.
 

Ejnork

Cartier
Så, då är det dags för en liten uppdatering:

Rättvisans kvarnar maler ju långsamt men igår var det rättegång och jag mötte tre olycksbröder som råkat ut för samma bedragerska. Det visade sig att vi i stort sett betalat samma summa och tillvägagångssättet nästan var identiskt så hon var en målmedveten och ambitiös rackare, med ordentlig uppbackning av en medhjälpare.
Det som hedrar henne är att hon utan omsvep erkände sin del i bedrägerihärvan, till skillnad mot den spjuver som stod som medåtalad!
Dom faller om ett par veckor och enligt åklagaren så finns det en chans att vi drabbade kan få ersättning via Brottsofferfonden, det hade ju varit ett välkommet plåster på såren.

En tanke som stör är att detta bara känns som toppen av ett isberg, vad är det som säger att de bara nöjt sig med att sälja Omega med glasbaksida, det är ju bara sådana som avslöjats i denna härva?
Varför inte en Rolex eller Omega med vanlig baksida, där det yttre ser riktigt schysst ut och du får med box och cert och där man måste öppna den för att kolla urverket och först då inser att man blivit lurad? Min "Planet Ocean" kollades i efterhand av en Omega-AD och de såg inget konstigt med varken boett eller länk, urverket var däremot enkelt för dom att avslöja...

I vilket fall så hoppas jag att det blir något mer än villkorligt för de två...

Vill inte piss on your parade men pengar från Brottsoffermyndigheten kan du glömma dessvärre. Men misstänker att ni förde skadeståndstalan vid förhandlingen?
 

sveol

Cartier
Jäkligt tråkig historia, hoppas det löser sig.
Med det sagt, jag är inte förvånad. Kopior idag kan vara riktigt bra. Behöver inte ens vara en Franken för att lura de flesta. Gör er Due diligence. Inför stort klockköp går jag alltid in på fejk forum för att ta del av de latest and greatest fakes. Tyvärr måste man göra sin hemläxa innan klockköp. Panna, rolle, Omega, ap, BP, IWC, Chopard, tag etc köp = fejk forskning.

Fejk forum är en Google sökning away, skippa inte! Ni kan också pm för hjälp.
 

Laurentius

Cartier
Vill inte piss on your parade men pengar från Brottsoffermyndigheten kan du glömma dessvärre. Men misstänker att ni förde skadeståndstalan vid förhandlingen?
Det gjorde vi och jag hoppas att du har fel angående BOM men pengarna har jag sedan länge sett som förlorade så allt annat än ett nej skulle vara en positiv överraskning.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ja, dessa två stjärnor äger nog inte ett smack som är utmätningsbart så det är bara att gilla läget. Tack för info!

Tyvärr inte helt ovanligt att det är så. Ett tips i all välmening är att inte gå in med en ansökan hos KFM förrän du kollat att det finns något att mäta ut. Är det bara skulder så får du stå för avgiften till KFM.
 

Makkanxd

Rolex
Tyvärr inte helt ovanligt att det är så. Ett tips i all välmening är att inte gå in med en ansökan hos KFM förrän du kollat att det finns något att mäta ut. Är det bara skulder så får du stå för avgiften till KFM.

Äsch, det väl en liten summa i sammanhanget? Gjorde precis en anmälan hos kronofogden och det är 300 spänn det gäller. Kan väl absolut va värt ett försök ?
I övrigt en deppig läsning :(
 

Ejnork

Cartier
Tyvärr inte helt ovanligt att det är så. Ett tips i all välmening är att inte gå in med en ansökan hos KFM förrän du kollat att det finns något att mäta ut. Är det bara skulder så får du stå för avgiften till KFM.

Inte om ansökan avser skadestånd som dömts ut i en brottmålsförhandling. Då är det alltid kostnadsfritt för målsägande, oavsett medel eller ej hos dömd.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Tack för tipset. Sicken jävla finkammad bedragare! Min teori är dock att det inte går att hålla på med sånt här utan att det förr eller senare kommer fram. Här har vi ju ett bevis för det också :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Så, då är det dags för en liten uppdatering:

Rättvisans kvarnar maler ju långsamt men igår var det rättegång och jag mötte tre olycksbröder som råkat ut för samma bedragerska. Det visade sig att vi i stort sett betalat samma summa och tillvägagångssättet nästan var identiskt så hon var en målmedveten och ambitiös rackare, med ordentlig uppbackning av en medhjälpare.
Det som hedrar henne är att hon utan omsvep erkände sin del i bedrägerihärvan, till skillnad mot den spjuver som stod som medåtalad!
Dom faller om ett par veckor och enligt åklagaren så finns det en chans att vi drabbade kan få ersättning via Brottsofferfonden, det hade ju varit ett välkommet plåster på såren.

En tanke som stör är att detta bara känns som toppen av ett isberg, vad är det som säger att de bara nöjt sig med att sälja Omega med glasbaksida, det är ju bara sådana som avslöjats i denna härva?
Varför inte en Rolex eller Omega med vanlig baksida, där det yttre ser riktigt schysst ut och du får med box och cert och där man måste öppna den för att kolla urverket och först då inser att man blivit lurad? Min "Planet Ocean" kollades i efterhand av en Omega-AD och de såg inget konstigt med varken boett eller länk, urverket var däremot enkelt för dom att avslöja...

I vilket fall så hoppas jag att det blir något mer än villkorligt för de två...

Intressant det du säger, att det är ni fyra, alla som köpt Omega med glasbaksida.
Det är nog inte bara er hon har lurat. Hon kan knappast ha 100% avslöjande från sina klockaffärer.
Det cirkulerar med stor sannorlikhet ett antal Omega/Rolex från henne utan glasbaksida som ännu inte blivit avslöjat.
 
Väldigt glad för din skull att det löste sig.
Är det kvinnan från Högsäter?



piasvensson.JPG
 
Topp