• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Se upp om du ska köpa begagnad Omega!!!

Laurentius

Cartier
Som en del av er säkert sett så gick jag på en blåsning när jag köpte en begagnad Omega Planet Ocean för ett par månader sedan. Sedan dess har det varit en massa turer fram och tillbaka med den kvinnliga bedragaren och nu idag gjorde jag en polisanmälan. Polisen som tog emot min anmälan var betydligt mer kunnig än vad jag är men även han blev förvånad över hur "välgjord" kopian var. Som jag förstod det så är det inte vanligt att kopiorna säljs med box, cert och alla tillbehör och det var mycket det som gjorde att jag inte misstänkte att klockan kunde vara en förfalskning!

Som om inte det var nog så har jag hört att fler än jag blivit lurade av denna lama ursäkt till människa och därför tycker jag att det är bäst att varna andra. Hon är bosatt i Uddevalla och det är även där andra har köpt dessa kopior så var på er vakt och be en urmakare kolla äktheten. Givetvis borde jag gjort detsamma men av erfarenheter ska man ju bli vis så jag är antagligen en klokare man idag än för ett par månader sedan!
IMG_1141.JPG


Jag och polisen satt och jämförde kopian med högupplösta bilder på äkta klockor på nätet och det enda som var enkelt att se som felade var urverket. Rotorn är väldigt lik en äkta men resten av urverket är betydligt sämre gjort.
IMG_1144.JPG


Certifikaten har fel nyans och försäljningsdatumet är inte handskrivet men annars ser jag inga större fel på paketet, upplys mig gärna om ni ser något mer som inte är korrekt! Serienumret överensstämmer med det som är lasergraverat på ena bandhornet!
IMG_1151.JPG



IMG_1139.JPG


För min del höll det på att bli riktigt pinsamt då jag hade lagt ut denna till försäljning och en köpare på Blocket ville träffas på Bergströms i Göteborg för att göra upp affären. Tänk om inte en observant medlem här på forumet gjort mig uppmärksam på att urverket såg fel ut! Tänk om det inte varit glasbaksida så jag först blivit varse hos urmakaren och där framstått som en usel bedragare!

Än en gång, var mer försiktiga vid begagnatköp än vad jag var!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fy fan vilken tråkig historia det här är!

Den där kopian hade lurat mig alla dagar i veckan. Men det är ju väldigt nyttigt att se att allt inte nödvändigtvis är kosher bara för att box och papper följer med. Tacksam för att du har orken och modet att dela med dig av detta!

Antar att chansen att få tillbaka några pengar är tämligen liten?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Som sagt väldigt tråkig historia och inte kul alls för någon att uppleva, och en påminnelse om att man ska vara extra försiktig. Det är en riktigt välgjord kopia och det var endast urverket jag reagerade på när jag hittade den på blocket. Mycket tråkigt som sagt. Förbannad man blir!!

Häng ut fanskapet så det dyker upp på google om folk skulle söka på hennes namn vid köp el dylikt.
 

Laurentius

Cartier
Fy fan vilken tråkig historia det här är!

Den där kopian hade lurat mig alla dagar i veckan. Men det är ju väldigt nyttigt att se att allt inte nödvändigtvis är kosher bara för att box och papper följer med. Tacksam för att du har orken och modet att dela med dig av detta!

Antar att chansen att få tillbaka några pengar är tämligen liten?

Ja, i verkliga livet är allt utom urverket otäckt bra gjort! Pengarna lär jag inte få se igen men det är inte det värsta, det värsta är att jag känner mig så jäkla dum som inte var mer försiktig! Jag har iofs som motto att jag vägrar bli bitter och misstänksam men nästa klockköp kommer inte ske utan godkännande från urmakare!
 
Även jag kommer ihåg den förra tråden, och tycker det är riktigt beklagligt.. Fy fan för sånt här folk!
En dyr läxa, men förhoppningsvis den enda du tvingas göra.
 

Hellveg

Omega
Tack som fan för att du delar med dig! Har också blivit blåst på en klockaffär då jag blev av med halva beloppet på en sub-deal.
Aldrig kul och visst fan känner man sig dum oavsett var i affären man brustit.
 

Laurentius

Cartier
Hon har fler telefonnummer, här kommer lite mer info:

Pi* Svensson
Mobil
*73657 18 82
Adress
Lagerbergsgatan 19 A
451 31 Uddevalla
Fyller 48 år, 8 april

Hon har nyligen flyttat så adressen ovan stämmer inte...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag har funderat på det men jag tror helt ärligt inte det är så stor chans att få tillbaka mina pengar...
Du kan i alla fall att få kärringen att lida lite. Om hon har arbete kan ju KFM utmäta hennes lön åt dig om hon saknar andra tillgångar :)

Tycker du ska konsultera med din lokala byrå och presentera ditt fall, finns garanterat någon som är sugen på ett sådant fall
 

mega

Rolex
Tack för tiden du lagt ner i att göra denna informationstråd. Riktigt bra.
Har också köpt en klocka som visade sig vara ganska franken och trasig inuti.
Man får höra det bästa av det och försöka gå vidare så snabbt det går.
Äckliga bedragare brukar kunna bränna ett stort antal av ens vakna timmar.
 
Topp