• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sea dweller på blocket

McFly

Cartier
2-Faktor
Finns väl ett par på C24 för drygt 50. Risk är väl att denna är oservad sedan 2008 samt i beaterskick.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Knotiga med den annonsen är att den påstås vara i Linköping så klickade in på "Visa karta" och skulle se om jag kände igen adressen. Enligt kartan finns den tydligen i Borås?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag håller med dig, minst 10k för billigt, kanske tom någon tusenlapp till, nu behövs det nog visserligen en service säkert, och det kostar 6-6,5k. Men 42k för en SD från 2008 skulle vara ett klipp skulle jag säga trots att den behöver en service.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Knotiga med den annonsen är att den påstås vara i Linköping så klickade in på "Visa karta" och skulle se om jag kände igen adressen. Enligt kartan finns den tydligen i Borås?
Är det inte så att man väljer "Linköping" i en rullist, men skriver in postnumret manuellt för kartans skull?
I sånt fall borde det räcka att man råkar knappa en siffra fel för att hamna någon helt annanstans.
Därmed inte sagt att det inte kan vara något knas ändå!
 

Zalath

Panerai
Verkar ju lovande att säljaren inte vill skicka iaf. Någon från KS kan ju ta sig en kik när vi vet om det är i Borås eller Linköping..
 

Richard1987

Panerai
Fått namn på personen och många close-up bilder. en del harilines och en ding på glaset :) Verkar legit.
Ding på glaset är för mig ett no-no
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Fått namn på personen och många close-up bilder. en del harilines och en ding på glaset :) Verkar legit.
Ding på glaset är för mig ett no-no
Har du möjlighet att lägga upp bild här på glaset? Jag har misshandlat min 14060 i snart tjugo år nu med ett case som ser ut därefter men glaset är fortfarande som nytt. Man undrar vad som krävs för att repa det?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Det är ett MYCKET bra pris. Borde ligga på ca 10k till som tidigare påtalat. Är det en chip på glaskanten så påverkar det inte tätheten alls. Det är ju ganska vanligt med små chip just på glaskanterna. Haft ett flertal rolex som haft mindre chip. Ibland går det att se och ibland känns det bara med nageln när man drar över glaset.
Hoppas klockan hittar en ny ägare på forumet.
Beträffande service så är det väl dags men den kan säkert gå ett par år till utan service. AD är ju alltid AD men det finns andra seriösa alternativ som kapar kostnaden en hel del.
 

Richard1987

Panerai
.
 

Bilagor

  • IMG_0324.jpeg
    IMG_0324.jpeg
    156.4 KB · Visningar: 304
  • IMG_0332.jpeg
    IMG_0332.jpeg
    115.2 KB · Visningar: 280

Roffe

Panerai
2-Faktor
Angående att lägga ut telefonnummer och namn på blocket när man ska sälja en klocka för 50k är något som jag skulle hoppa över också. Att han sedan skrivit Linköping och angett en adress i Borås är ju även det ganska smart. Minimerar ju rånrisken med x antal % och man kan även slumpa bort vissa mail!
 

Samps

Cartier
Chip i glaset = byte vid service till en kostnad av ca 2000 kr extra för att de ska kunna trycktesta den ordentligt samt lämna garanti på tätheten och servicen.
 
Topp