• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sea-Gull 1963

Ministern

Founder
2-Faktor
Okej då, bara för att det är du. Kinesiskt klockföretag bygger klockor till det kinesiska flygvapnet på uppdrag av det kinesiska styret 1963. Seagull köper ritningar från Breitling och tillverkar en egen version på ett venusurverk. Därefter putter de in det i en klocka som ska efterlikna originalet som tillverkades 1963. Priset är galet bra och forumvärlden inkl KS går bananas. End off message.

Pris på din?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hittade ett rätt trevligt test mellan 3 urverk. Ett ETA, ett Sea-gull och ett annat Kinesiskt vid namn Peacock.
Testet gjordes för runt ett år sedan, så har du redan läst det kan du ignorera den här kommentaren. :)

De kinesiska versionerna verkar tydligen göra ett rätt så dugligt jobb, om än att kvalitetskontrollen brister lite på vissa punkter.

Obs, inte kronografverket som testas utan ett vanligt automatverk.

http://watchguy.co.uk/comparison-sea-gull-st2130-eta-2824-2-peacock-sl3000/

LRnlHEV.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Du har kanske rätt,tittade precis på deras sida,260 euro. Finns det hos någon annan så köp där.När jag köpte min,så visste jag inte att det fanns billigare...........


Det är ju inga stora pengar, men tråkigt att betala för mycket i onödan. :) Har för mig att den andra leverantören också var tysk, men det kanske är en lite annorlunda modell. Den finns ju med lite olika glas och storlekar.
 

Malte

Omega
Bumpar denna gamla tråd.

Vad använder ni för länk till era? Beställde en idag och funderar på att sätta på ett nato i läder.
 

Sunneson

Breitling
Ser ut som om jag ligger ungefär 2 år efter då, senaste inlägget från 2015 :)

Fick upp ögonen för Seagull 1963 typ idag. Ni som haft den ett tag, vad tycker ni nu så här ett par år efter, Funkar den? Håller den?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser ut som om jag ligger ungefär 2 år efter då, senaste inlägget från 2015 :)

Fick upp ögonen för Seagull 1963 typ idag. Ni som haft den ett tag, vad tycker ni nu så här ett par år efter, Funkar den? Håller den?
Använder den inte jätteofta men för priset finns det nog ingen mer prisvärd nyköpklocka imho, hög detaljnivå och fint urverk.

Om du gillar vintage eller stilen så är det som att få köpa en gammal klocka fast nytillverkad.
 

Sunneson

Breitling
Använder den inte jätteofta men för priset finns det nog ingen mer prisvärd nyköpklocka imho, hög detaljnivå och fint urverk.
Om du gillar vintage eller stilen så är det som att få köpa en gammal klocka fast nytillverkad.

Super! Känns inte som det är så mkt att snacka om då... om det inte var så att dottern precis köpt en annan klocka till mig precis (fars dag).

...tur det är jul snart...
 
Topp