• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seagull 1963 - trasig eller ej?

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Har nu fått en ersättningsklocka till min heltrasiga Seagull 1963... misstänker dock tyvärr att även denna är trasig. Vet inte om det är såhär är kolumnhjulskronograf "ska bete sig" så jag gjorde en liten video: http://www.youtube.com/watch?v=BbtCIu6q ... e=youtu.be

Är den trasig? :( I såfall ger jag mig nog inte på att prova en tredje i hopp om att den kommer fungera längre än 1 dag...
 

vonhall

Rolex
Det är ju maximal otur som du har haft med din Seagull! Men jag hade nog ändå försökt att bytt ut den. För det är en väldigt trevlig klocka som jag själv använder ganska ofta!
Får man undra varifrån du beställt den?
 
Så där ska absolut inte en kronograf bete sig. Vet för lite om Seagull men det är ju rätt häftiga klockor och de erbjuder väl en av världens billigaste tourbillon-klockor för runt 10k om jag minns rätt. Jag vet inte om urverken är vanligt "kines-skit" (med kort livslängd, usel materialvals- och sammansättningskvalitet och som inte kan servas - om man plockar isär verket är det omöjligt att få ihop igen) men jag har tidigare fått uppfattningen att de här sätts samman med lite större omsorg ? Fantastiskt pris och utseende i vilket fall. Får nog beställa ett exemplar att pröva jag också. :)
 
Topp