Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seamaster 300 av "Watchco-typ", vet någon på ett ungefär vad delarna går lös på?

Diskussion i 'Diskussion' startad av trumpetera, 25 juni 2013.

1. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Har blivit litet sugen....

2. DrDre

DrDre Friends of KS

Tror att de brukar ligga på ungefär vad de kostar att sätta ihop (inkl ett beg urverk), dvs 12-14 tkr.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fast allt beror ju på hur billigt man hittar delarna. Tror man kan hamna på 10' om man hittar ett billigt De ville-urverk som inte behöver servas. Har dock hört att det kan ta sjukt lång tid att gitta rätt datumskiva.

4. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Bättre att köpa orginalet istället :)

Eventuellt är min till salu, nyservad av Werner med 2 års garanti.

5. Sond

Sond Friends of KS

Vad betyder Watchco-typ..?

6. yonsson

Från:
    GBG
    Det är ett företag som bland annat bygger gamla Omegor (300) med NOS (new old stock)-delar.

7. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Är det verkligen NOS? Jag har för mig det är nytillverkade reservdelar man använder mest.

8. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag är ingen direkt expert på de där, men jag har fått för mig att delarna är nytillverkade och att de tillverkas av Omega, eller i alla fall att Omega har satt sitt namn på prylarna, dvs det inte fakedelar.

9. Beastie

Beastie Mr Cowbell

10. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag såg att det fanns en original (alltså inte nytillverkad) till salu på TTT för lite drygt en vecka sedan av en väldigt bra säljare. Nyrenoverat urverk (Verner) och om inte jag minns fel så låg priset på 17 000 kr. Frågan är om inte de extra tusenlapparna man lägger på ett original ändå är rätt väl spenderade? Jag skulle i alla fall skjutit till ca en femtusing och fått den härliga patinan.

11. cheepo63

cheepo63 Läderjesus

Från:
    Strängnäs
    Det var det jag menade, nytillverkade av Omega. NOS är enligt mig gammaltillverkat men ej använt.

12. antikmartin

antikmartin Stadsbo

Från:
    Hudiksvall
    Hade en 300 för ett tag sedan.. Original förutom att tavlan byttes till NOS pga stiftskada på originalet..
    Hann köpa både glas, visare och ändbitar till stållänk innan jag kom på att den skulle vara så original som möjligt
    så här är en något skadad original tavla och lite annat nytt som passar st165.024an
    ( De kan dock försvinna i ett byte till helgen har dock inte fått svar ännu )

13. yonsson

Från:
    GBG
    Helt rätt. Vete fan vsarför jag skrev NOS. De använder nya grejer (förutom urverket).

14. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag vill liksom ha en som jag vågar använda som den var tänkt att användas. Köper jag en vintage, kommer jag behandla den som en nyfödd bebis!

Mårtenssons ur Brookfield