Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seamaster 300m?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Måberg, 3 december 2015.

1. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Hej!

Fortfarande lite grön här så hoppas jag postar i rätt del nu!

Jo, jag har för avsikt att nästa år införskaffa mig ytterligare en lite finare klocka. Den stora drömmen är fortfarande en blå/guld Submariner men jag har även ett tag gått och suktat efter en Omega Seamaster 300m. Dels för att jag gillar Omega men även till viss del för att jag är ganska såld på James Bond (Goldeneye i synnerhet!).

Så frågan är väl egentligen om någon här har någon erfarenhet utav denna klocka? Är den värd sina pengar eller betalar man liksom onödigt mycket bara för att det är en "Bond-klocka"? Ganska subjektiv fråga förvisso men tänker att om det är vettigare att fortsätta att spara sin surt förvärvade slantar till Rolex'en istället för att "mellanlanda" på en Seamaster 300m under tiden...

Mvh Måberg

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Om du inte tänker köpa nytt tycker jag du lugnt kan mellanlanda med Omegan.
    Sen kan du byta upp dig, aldrig fel att ha ägt några klockor om man skall kunna känna att man hittat rätt till slut.

3. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Nej nytt i denna prisklassen är tyvärr inte aktuellt ännu på några år, varken med en Rolex eller den nu omnämnda Omegan.

Har kollat runt lite och dessa verkar gå för ca 14-18000 i bra skick, det går ju ändå relativt fort att spara ihop till om man verkligen vill!

Och du har absolut en poäng med det du säger om att byta upp sig, nackdelen är bara att jag är en sådan där som när jag väl börjar samla på något har jag svårt att göra mig av med tidigare saker/klockor...

jabla gillar detta.
  4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Jag med men ångrar idag inte att jag har kvar min Omega SMP pre bond. Däremot började nog jag senare i livet med klocksamlandet.
    Har du klämt på Subben så du vet hur den känns på armen?

5. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Har inte haft förmånen att komma nära en riktig Rolex får jag bekänna... Men har alltid tyckt om designen/mekanismen på dem, speciellt de guld-blå! Dock så har jag en kopia på en Submariner som jag fick utav en vän till familjen som var på semester i Thailand men antar att känslan diffar ganska rejält haha:D

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Var bor du? Finns kanske någon KS-medlem i närheten med en Sub som låter dig prova över en fika. Själv bor jag i Helsingborg så har du möjlighet att ta dig hit ställer jag gärna upp med min 16610.

Chatastropher, Xalle och Måberg gillar detta.
  7. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Vore ju supertrevligt om man fick prova en någon gång! Bor/jobbar i Göteborg men är ofta i Trollhättan så Helsingborg är lite svårt, men ett riktigt vänligt erbjudande! :)

jabla gillar detta.
  8. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Finns nog någon Göteborgare som smyger med Rolex bland alla Breitling. ;)

Chatastropher och Måberg gillar detta.
  9. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Verkar vara mest mest Seiko i omlopp vad jag sett bland kunderna på jobbet och folk på stan faktistk! Och nån enstaka Omega, men aldrig sett en äkta Rolex eller Breitling (vad jag tänkt på i vart fall) in the flesh.

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tänkte mer på andra KS-medlemmar. :)

Måberg gillar detta.
  11. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Ah, du tänkte så!

Ja om någon i Göteborg läser detta så hojta gärna till med ett pm! :)

12. icalle

icalle Friends of KS

Du kan få klämma på en 14060 i Gbg nästa vecka.

Daion, jabla och Måberg gillar detta.
  13. M.U

M.U Biskop

Vill du klämma lite på en 16570 svart så finns jag till ditt förfogande :) (fan va snuskigt det lät...)

14. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Haha ja lät liiite fel kanske! ;) Ska ev få kika på icalle's inom kort men vi får se om det blir fler tillfällen :)

15. Xalle

Xalle Friends of KS

Av egen erfarenhet är det dumt att inte följa drömmar. Lägg upp en rimlig plan så kommer du inom snar framtid glida runt med en TT sub på handen istället :)

Måberg gillar detta.
  16. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Räknade lite lätt på det häromdagen och om jag efter nyår börjar med att lägga undan typ 5papp i månaden så borde jag kunna ha råd med en i slutet utav nästa år :) Sen skulle det gå ännu snabbare om man lägger ner med snusen också...

17. Xalle

Xalle Friends of KS

Där har du planen och en Sub TT kör på :)

Måberg gillar detta.
  18. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vad är det för seamaster du kilar på? Det finns ju i runda slängar 100 olika modeller. Jag hade lätt mellanlandat en sm300 av äldre slaget tills drömmen kan gå i uppfyllelse.

Måberg gillar detta.
  19. Måberg
    Trådstartare

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
  20. FrankyFourFingers

FrankyFourFingers Präst

Från:
    Marseille
  21. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Sen när du köpt the real deal så föreslår jag att du donerar styggelsen (kopian) till @jabla
    Han moddar sådana på ett sätt som få andra klarar av :D

22. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    +1 på den idén eftersom de heller inte kostar lika mkt i drift...
    Eller kör den tålmodiges väg och spara till en Rolex utan mellanlandningar.

23. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Jag är i Göteborg med min Smp300 kvarts på onsdag/torsdag om du vill känna och klämma!

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield