• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster Aqua Terra Perpetual i vitguld

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Allvarligt talat, vill inte dra igång en ny tråd som delar forumet i för och emot Omega, men skulle DU hosta upp 300+K för denna? (Bilden knyckt från det andra forumet)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    30.7 KB · Visningar: 579

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om jag hade obegränsat med slantar OCH alla andra klockor jag ville ha så skulle jag kunna tänka mig att köpa den där.
Bara för att jag kunde...
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Pfft
Skulle vara en diskret under radar klocka för en direktör, kanske inte direkt valet för rock stjärnan.
Alla kanske inte vill ha en Rolex (dessa diskussioner alltså)
Vitguld kan väl aldrig bli fel?
Kontetan är att vanliga dödliga kanske inte köper ett sådant ur.
 

EmilL

Omega
Personligen skulle jag aldrig köpa en klocka i vitt guld. Fick för ett tag sedan en förlovningsring i vitt guld, och tycker att det är ett material med få fördelar. För de pengarna kan man väl istället få tag på en klocka i platina?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Känns ganska saftigt faktist... På något vis är det ändå Rolex som gäller om det ska vara en guldare.
 
Jokkmokkswe skrev:
Pfft
Skulle vara en diskret under radar klocka för en direktör, kanske inte direkt valet för rock stjärnan.
Alla kanske inte vill ha en Rolex (dessa diskussioner alltså)
Vitguld kan väl aldrig bli fel?
Kontetan är att vanliga dödliga kanske inte köper ett sådant ur.

Uppenbarligen så tror Omega att 61 personer kommer slå till....
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...fast det är ju nåt lite koolt ändå med nåt som ser så alldagligt ut och ändå är svindyrt?
...f-n, den där hade ju Gudrun Schyman kunna haft i TV o ändå fått respect från kafe44...

-om jag hade köpt en om jag hade 300'?, ärudumiHövve... en 2913+2914+2915-box-set hade suttit fint för den pengen...+ några bra stronks... :lol:
 

Isodor

Audemars
Fick mail idag från Erikssons Urhandel i Sundbyberg att de har den sista, nr. 61 inne och går loss på 301 000:-

Tydligen ska kalendern alltid "stämma" , så därför kallar dom den perpetual calendar, dock ser den precis ut som deras annual calendar.

300 loppor för en AT känns lite fel på något sätt även om jag respekterar det, känns bra nischat med endast 61 exemplar.

Något som jag tänkt på är dock är att skaffa en AT i roseguld istället, det kan man ju få för typ 120 000:- med läderarmband, och den ser väldigt fin ut i verkligen, kanske t.o.m snyggare än denna.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men marknaden i sverige måste ju vara begränsad. Den är fortfarande under radarn grym, roséguld kanske inte passar in överallt.
 

A.Gold

Omega
Håller med om att det känns omotiverat att dega 300 för en AT, finns många andra underbara klockor som går före detta köp. Men den dagen jag har mer pengar än förnuft slår jag kanske till på en :D
 

MortenKN

Breitling
Aldrig i livet - Til 300K finder jeg mig en brugt Richard Mille RM010 i vitguld i stedet...

P.S Day/date vinduet på Omegaen ligner en kiste....
 

cab

Audemars
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Men marknaden i sverige måste ju vara begränsad. Den är fortfarande under radarn grym, roséguld kanske inte passar in överallt.

Skulle inte köpa den, men som du säger så flyger den under radarn. Finns många som har väldigt mycket pengar och inte vill visa detta med en stor Rolex i rosè.

Känns tungt men vet några mångmijonärer som sportar Gant :mrgreen:
 

Hardy

Thug
Skulle nog aldrig köpen klocka för 300k (om ja inte var otroligt fetrik).

jag är dock en enorm fanboy av just denna omega, säger inte att ja hade valt den för 300k, men den är väääldigt snygg
 

Hardy

Thug
cab skrev:
Jokkmokkswe skrev:
Men marknaden i sverige måste ju vara begränsad. Den är fortfarande under radarn grym, roséguld kanske inte passar in överallt.

Skulle inte köpa den, men som du säger så flyger den under radarn. Finns många som har väldigt mycket pengar och inte vill visa detta med en stor Rolex i rosè.

Känns tungt men vet några mångmijonärer som sportar Gant :mrgreen:


haha

+1
 

vonhall

Rolex
Hade jag haft 300 tkr över så hade jag gärna köpt klockan! Tycker den var skitsnyggt Att man sedan kan mingla i en förort utan att man får en Nikedoja i nacken får man se som en ren bonus :D
 

Målarn

The Steak
vonhall skrev:
Hade jag haft 300 tkr över så hade jag gärna köpt klockan! Tycker den var skitsnyggt Att man sedan kan mingla i en förort utan att man får en Nikedoja i nacken får man se som en ren bonus :D

Guld GMTn funkar bra i förorten, inga Nikedojor har synts nära mig ;) haha
 
Topp