• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster första klockan, äkta?

Matr0

Omega
Godkväll gott folk. Ganska ny i gruppen och har precis hittat en klocka jag gillar i min hemstad
Seamaster med Quartz urverk
Påstås vara nyservad
Inköpt 99 med äkthetsintyg samt låda. Låter 10k som ett rimligt pris, vad skall jag titta efter för att inte bli blåst. Tacksam för hjälp

Bifogar bild från annonsen
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    47.5 KB · Visningar: 336

Matr0

Omega
Tyvärr endast den, mailat om fler bilder. Är det ett rimligt pris skall tilläggas att det är en 41•
 

wadstroem

Cartier
Omöjligt att avgöra utifrån den bilden, men rent spontant så har jag svårt att tro att den är fake. Lite äldre klockor som denna, med kvarts-verk, är det sällan jag ser kopior av, även om det givetvis finns. Nu finns det ju dessutom cert och box. Det jag möjligtvis skulle reagera på är priset, som låter lite högt. Du kan hitta Seamasters med automatiskt urverk för några tusenlappar mer.
 

Matr0

Omega
Hittade en annan. 10k automatisk. Nyservad dock utan låda men med cert rimligt?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    91 KB · Visningar: 116
  • image.jpg
    image.jpg
    152.1 KB · Visningar: 118

Matr0

Omega
Kollat runt lite o står o väger lite. En automat dock med liten "blänk" i glaset o utan låda men med kvitto o cert för 10 eller en kvarts i väldigt fint skick för samma peng
 

Glusch

Cartier
Ifall du står och väger mellan en automat och en quartz tror jag de flesta i forumet skulle rekommendera den mekaniska till dig, så länge det inte är väldigt stor skillnad på skick på klockorna.
 

Matr0

Omega
Ifall du står och väger mellan en automat och en quartz tror jag de flesta i forumet skulle rekommendera den mekaniska till dig, så länge det inte är väldigt stor skillnad på skick på klockorna.
Inte stor skillnad förrutom en liten prick i glaset på den med mekaniskt urverk, i övrigt likvärdiga
 
Topp