Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seamaster första klockan, äkta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Matr0, 13 oktober 2015.

Taggar:
  1. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Godkväll gott folk. Ganska ny i gruppen och har precis hittat en klocka jag gillar i min hemstad
    Seamaster med Quartz urverk
    Påstås vara nyservad
    Inköpt 99 med äkthetsintyg samt låda. Låter 10k som ett rimligt pris, vad skall jag titta efter för att inte bli blåst. Tacksam för hjälp

Bifogar bild från annonsen

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      47,5 KB
      Visningar:
      308
  2. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Har du fler bilder? Väldigt svårt att avgöra från enbart den där bilden.

3. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Tyvärr endast den, mailat om fler bilder. Är det ett rimligt pris skall tilläggas att det är en 41•

4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Kan väl tycka att 10 låter lite dyrt för en seamaster quartz men som sagt bättre bilder behövs.

80talisten gillar detta.
  5. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Lägger upp bilder när jag fått det. Tack

6. wadstroem

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Omöjligt att avgöra utifrån den bilden, men rent spontant så har jag svårt att tro att den är fake. Lite äldre klockor som denna, med kvarts-verk, är det sällan jag ser kopior av, även om det givetvis finns. Nu finns det ju dessutom cert och box. Det jag möjligtvis skulle reagera på är priset, som låter lite högt. Du kan hitta Seamasters med automatiskt urverk för några tusenlappar mer.

7. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Hittade en annan. 10k automatisk. Nyservad dock utan låda men med cert rimligt?

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      96,9 KB
      Visningar:
      93
    • image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      162,7 KB
      Visningar:
      92
  8. Donorvar

Donorvar Bonde

9. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Kollat runt lite o står o väger lite. En automat dock med liten "blänk" i glaset o utan låda men med kvitto o cert för 10 eller en kvarts i väldigt fint skick för samma peng

10. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Ifall du står och väger mellan en automat och en quartz tror jag de flesta i forumet skulle rekommendera den mekaniska till dig, så länge det inte är väldigt stor skillnad på skick på klockorna.

11. Matr0
    Trådstartare

Matr0 Torpare

Inte stor skillnad förrutom en liten prick i glaset på den med mekaniskt urverk, i övrigt likvärdiga

Mårtenssons ur Brookfield