• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seamaster quartz på steroider..?

Fick en Omega Seamaster quartz av secret santa idag. Gissar att det är en 80-talare av något slag.
adw7Ulg.jpg

Den har nog inte gått på ett tag, men jag tänkte att det minsta man kan göra är att byta batteri.
Den hoppade igång utan problem, men den går fort. Riktigt fort.
Dessutom är jag osäker på hur man ställer minutvisaren. Får ingen kläm på det.
Vad tror ni om detta?
Jag har alldeles för dålig koll på sånt här..

God Jul
Sundström
 

Aron

Omega
Fick en Omega Seamaster quartz av secret santa idag. Gissar att det är en 80-talare av något slag.
adw7Ulg.jpg

Den har nog inte gått på ett tag, men jag tänkte att det minsta man kan göra är att byta batteri.
Den hoppade igång utan problem, men den går fort. Riktigt fort.
Dessutom är jag osäker på hur man ställer minutvisaren. Får ingen kläm på det.
Vad tror ni om detta?
Jag har alldeles för dålig koll på sånt här..

God Jul
Sundström
Du ställer minuter genom att hålla inne den lilla knappen vid kl 2. Har för mig att man först ska hålla den inne en stund sen släppa och sen hålla inne igen. Kommer inte ihåg helt exakt förfarandet men det är med den knappen det vet jag. Har två st själv men behöver inte ställe dem så ofta... ;)
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
På en del Omega quartz finns det också en liten knapp i mitten av kronan som du håller in som Aron beskriver!

Lycka Till med din nya Omega!
 
Tack för bra svar!
Hittade en pdf från omega som beskriver tidsättningen.
Dock verkar det vara något galet med elektroniken, för när man ska ställa minutvisaren så fortsätter klockan rusa även när man släpper knappen..

Jaja, blir en tur till urmakaren i mellandagarna för kontroll..
 

Galaxy

Rolex
Har en likadan! Minutvisaren krånglar också för mig, ställer man tiden hoppar den istället timtals. I övrigt en snygg klocka. :)

Edit: Såg lösning ovanför, tackar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym present även om den krånglar. Går säkert hitta ett nytt urverk till den om man har lite tålamod.
 
Topp