• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 SNKK47 - 57

martin9z9

Omega
Hallå hallå KS!

Har under den senaste tiden varit sugen på en ny klocka. Som student är ju ekonomin inte lysande om man ska säga så. Så har kollat in denna
SNKK.jpg
En Seiko 5 SNKK47!
Undrar nu om det är någon här på forumet som äger eller har ägt en sådan? eller någon av de andra modellerna.
Vad tycker ni om den? Är den något att ha?

Ha en trevlig fortsatt lördag!

- Martin
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Snygg är den iallafall. Tycker att den klarar hommagespärren med (PP nautilus) Seikos länkar brukar vara av väldigt rasslig kvalité minst sagt, men ingen aning om just den där.
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Tycker den är fin och lär vara väl värd pengen man kan förvänta sig av en klocka i den prisklassen.
Sett en på forumet för inte så längesen vill jag minnas.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool och asbillig, så hur fel kan det bli? Vikta länk är dock väldigt rassliga så det är ju ingen kvalitetsklocka direkt, men för under 1000-lappen är den ju störtcool!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Det är en klocka dina barn kommer kunna ärva även om du aldrig ger den en service :p Gångavvikelsen på den kan dock vara sisådär (har du flyt går den bra har du oflyt är den "all over the place").

Men en bra klocka i relation till priset.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Hallå hallå KS!

Har under den senaste tiden varit sugen på en ny klocka. Som student är ju ekonomin inte lysande om man ska säga så. Så har kollat in denna
SNKK.jpg
En Seiko 5 SNKK47!
Undrar nu om det är någon här på forumet som äger eller har ägt en sådan? eller någon av de andra modellerna.
Vad tycker ni om den? Är den något att ha?

Ha en trevlig fortsatt lördag!

- Martin

Är galet nöjd med min :) Kostade knappt ingenting :)
7TRuA72.jpg


XgZ7O0I.jpg
 

Havre

Omega
Håller med, tycker också den ser läcker ut. Har en på ingång, kommer göra en liten snabb review när den anlänt! Har svårt att se hur det kan vara ett dåligt köp för den pengen man får betala.
 

aadde81

Cartier
I den prisklassen skulle jag välja en quartz, tror inte den håller tiden något vidare (kan ha fel).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den är fin, jag är lite sugen på yobokies mod av densamma, vad tycker ni?

PP.jpg
Köp två billiga som inte är moddade från ebay, två tavlor och två set visare från yobokies och skicka till dig så moddar jag åt oss och skickar tillbaka en till dig! :) Det blir billigare för oss. Landar väl på en tusing/skalle. Dra ett PM om du orkar rodda.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Köp två billiga som inte är moddade från ebay, två tavlor och två set visare från yobokies och skicka till dig så moddar jag åt oss och skickar tillbaka en till dig! :) Det blir billigare för oss. Landar väl på en tusing/skalle. Dra ett PM om du orkar rodda.

Haha, gillar tanken men har inte möjlighet just nu. Någon annan i tråden kanske är sugen? Angående Brightz btw, är inte den typ 44mm?
 

POO

Panerai
Andra alternativ på utbytestavla? Impulsbeställde en vit... ångrar mig redan, har dock inte fått den ännu. Och 5an är ju bara hemsk! Kanske polera mittlänken också? För max natilus look.
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Hallå hallå KS!

Har under den senaste tiden varit sugen på en ny klocka. Som student är ju ekonomin inte lysande om man ska säga så. Så har kollat in denna
SNKK.jpg
En Seiko 5 SNKK47!
Undrar nu om det är någon här på forumet som äger eller har ägt en sådan? eller någon av de andra modellerna.
Vad tycker ni om den? Är den något att ha?

Ha en trevlig fortsatt lördag!

- Martin
Snygg och prisvärd
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Andra alternativ på utbytestavla? Impulsbeställde en vit... ångrar mig redan, har dock inte fått den ännu. Och 5an är ju bara hemsk! Kanske polera mittlänken också? För max natilus look.
Haha, köpte en blå och ångrar att jag inte köpte en vit. :D
5an kommer jag plocka bort. Det blir två små hål men det är det värt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Haha, gillar tanken men har inte möjlighet just nu. Någon annan i tråden kanske är sugen? Angående Brightz btw, är inte den typ 44mm?
Såg frågan först nu. Finns några olika storlekar på de Brightzklockor jag tänker på. Limiterade och näst intill omöjliga att hitta.
 
I den prisklassen skulle jag välja en quartz, tror inte den håller tiden något vidare (kan ha fel).
Japp, du har fel. Samma verk i min skx007. Den ruckade jag själv (som totalt blåbär i ämnet) i september eller oktober förra året. Fick till det perfekt och har fortfarande aldrig ställt om den sen dess! Alltså snart ett år utan att ha behövt ställa tiden...
 
Topp