• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 5 (SNZF15J1) på nato

David

Bödeln
Beställde en semesterklocka som inte hann fram innan jag åkte, så nu har jag ingen nytta av den. Skulle vilja få vad jag betalade för den, 1200 kr, annars behåller jag den till nästa gång. Klockan är förstås helt oanvänd.

Finns för tillfället i Östergötland, men åker till Skåne och Göteborg rätt ofta, och Stockholm då och då, gör gärna upp f2f.

Förutom femman på nato ingår även en Seiko-låda med reklam för ett hockeylag eller nåt (FCBARCELONA) och länk som är nästan lika rasslig som Rolex, men inte riktigt.

130320-Seiko-5_zps33b23fcb.jpg


Jag säljer gärna länken separat, för den kommer jag definitivt aldrig använda.
 
Är den en modell mindre? Hur stor är den? Jag bor i Oslo är det något problem att skicka hit i sådana fall? Det enda jag behöver då är ett iban nr från dig, stållänken följer också med eller?
 

David

Bödeln
Vad jag kan se är SNF15J1 samma klocka som SNF17K1 med skillnaden att den är röd och blå istället för svart, samt att den är tillverkad i Japan istället för Malaysia. Jämför spec nedan. Frågan är om du tjänar något förutom tid av att köpa av mig, frakt och eventuell tullavgift till Norge är väl ungefär samma för paket från Sverige som från Hong Kong eller USA? Länken följer med, frakt tillkommer.

SNZF17K1
Automatic Movement Caliber 7S36
Date display at 3 o' clock position
Hardlex crystal
Water resistant to 100 meters
Stainless Steel Case
Stainless Steel Band
Black Dial
See Thru Case Back
Case Diameter: 43mm
Bezel Diameter: 41mm
Case Thickness: 12mm

SNZF15J1
Made In Japan
Automatic Movement Caliber 7S36
Date display at 3 o' clock position
Hardlex crystal
Water resistant to 100 meters
Stainless Steel Case
Stainless Steel Band
Dark Blue Dial
See Thru Case Back
Case Diameter: 43mm
Bezel Diameter: 41mm
Case Thickness: 12mm
 
Topp