• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Seiko 6105-8110 -76. Sista bump: 6,2k

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Får släppa denna härjade men stenhårda legendar så du kan gå all in som Cpt Willard och känna atmosfären från Apocalypse Now. Jag har medvetet valt att hålla den i detta skick så som den nyss kommit hem från Vietnamkriget.

- Helt original förutom gummit
- Mekaniskt i mycket bra skick, nyservad, hackningen fungerar och kronan låser. Håller tid och gångreserv bra.
- Boett i slitet skick men med korrekt form och har troligen inte blivit polerad. Inga stora dings men ett antal små
- Bezel sliten och saknar lumeplopp. Vridfunktionen fungerar bra med precis lagom motstånd
- Glaset hårt slitet men ett NOS originalglas kan ingå i affären. BTW, originalglas till denna är inte lätt att hitta
- Lume på tavla och visare är fuktskadad men jag ser inga tecken på någon relume. Den yttre lilla lumeploppen på sekundvisaren har försvunnit någon gång i livet. SEIKO texten finns där men silverfärgen oxiderat mot svart
- Klockan är inte trycktestad och jag rekommenderar inte att den utsätts för vatten då dessa gamlingar oftast inte har tät krona
- Kommer på ett XGL731 inspirerat gummi från wjean. Utseendemässigt helt korrekt för klockan

Pris klockan: 7400kr 6900kr 6400kr 6200kr skickat
NOS glaset: 600kr (säljs inte separat)
F2F möjlig i västra Skåne

Retur: Jag erbjuder inte öppet köp men givetvis får du returnera klockan om något inte stämmer i min beskrivning. Isf inom 72 timmar

IMG_7362.JPG

FullSizeRender.jpg
IMG_7613.JPG
IMG_7614.JPG
IMG_7615.JPG
IMG_7620.JPG
IMG_7618.JPG
FullSizeRender 2.jpg
IMG_0464.JPG
IMG_0465.JPG
 
Senast ändrad:
Topp