Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko 6105-8110 på service?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tuff, 8 december 2012.

1. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Jag måste lämna in min 6105 på service. Var borde jag göra de?

Den har inte servats sen den va ny och skulle nog må bra av lite kärlek på insidan....
    Jag fullkommligt älskar klockan men den går inte bra alls just nu. Den har högt affektionsvärde så de viktigaste är att de blir bra! Skulle även behöva ett nytt glas?

2. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Jag hade skickat den till Richard Askham i UK eller till Per på Urtid. Glaset skulle jag köpt av swedefreak (han gör riktigt bra AM-glas med rätt mått - till skillnad från Yobokies och 10 watches).

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Va? Menar herrn att Yobokies och 10watches glas inte är bra? Trodde de satt i princip i alla gamla Seikos som fått nytt glas.

4. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Ja nu blir jag också nyfiken! Jag hade ju tänkt köpa glaset själv men nu blev jag osäker på var?

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Passning mellan glas och vridringsilägg (alltå fasningen) är fel på Harolds och 10 watches det blir en för stor glipa och därav en konstig optisk effekt. Jonathans glas stämmer bättre överens med originalet, han har dessutom rätt frostade slipning på kanten som reducerar konstiga optiska effekter.

Gillar heller inte den coating som Harold lägger på sina safirgals och framför allt inte hans kupade safirglas.

Syns inte riktigt så bra som jag hoppats på bilderna nedan, skilnaden är större irl:

En gammal av mina med glas från Yoboikes:

En annan gammal seiko-mod med glas från 10 watches. Här ser man tydligt en kostig dubbeleffekt i kanten av glaset:

Min nuvarande med mineralglas från swedefreak som ser ut som det skall imo:

6. Tuff
    Trådstartare

Tuff Stadsbo

Aha va bra att du sa de! Hur bestället jag från swedefreak?

7. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Prova på - swedefreak at gmail dot com , men jag vet att han inte är lika aktiv som tidigare (pga sjukdom eller dyl.) men maila så får du säkert svar. Passa på att köpa hans glaspackning när du ändå är i köptagen.

Angende bilderna ovan så ser jag att de två översta klockorna har AM-ilägg, men jag har upplevt samma fenomen på kockor med rätt ilägg.

Mårtenssons ur Brookfield