• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6105-8119 1976!

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En riktig klassiker: Seiko 6105-8119 från 1976.

Lägger ut min årsklocka då jag råkat köpa en klocka för mycket igen.
Klockan är aldrig polerad och i underbart skick enligt mig. Enligt uppgift helt orginal. Tidigare ägaren liksom jag har valt att inte polera glaset (följaktligen ngt repigt). Gummit är Wjean waffle repro.

Upplever att den håller tiden bra (har dock inte kollat tidshållningen men börjar med det nu 20:30 den 14/1 och uppdaterar imorgon samma tid om den fortfarande finns kvar). Finns ingen servicehistorik.

Priset sätter jag till 8900kr (bytesvärde 9900kr) inkl frakt. Ej prutbart men kan dra av 400kr om du inte behöver gummibandet.

Kan ta andra Seiko dykare som byten. Gärna Vintage eller issued. Eventuellt även Squale då jag inte kan släppa dem riktigt.
Skippar historia och specs för denna modell då du som läser det här troligen har koll på denna. Men fråga gärna om det är ngt du undrar.
Retur: Nej, om ingen annan överrenskommelse har gjorts på förhand.


8119_1.jpg
8119_2.jpg
8119_4.jpg
8119_5.jpg
 
Senast ändrad:
Topp