• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6138-0011 UFO *på Tradera nu*

aadde81

Cartier
Nytt på ingång så en får lämna. Prövar här innan det blir tratten.

Seiko UFO från oktober 1976. Enligt uppgift nyservad när jag köpte den för ca 1,5 månad sedan, dock inga papper varför jag inte kan lova det. Tidshållningen är emellertid betydligt bättre än på mina icke servade vintages. Har inga exakta siffror (svårt utan sekundvisare) men min uppskattning är att den fortat sig någon minut efter några dagar. Kronografen fungerar, för att nollställa den nedre visaren kan man dock behöva trycka några gånger för att den ska hamna rätt.

Kom på en förfärlig länk som följer med självklart, sitter dock numera på ett skönt läderstrap på 22 mm som matchar väldigt bra enligt mig, har "naggat" den lite för att få plats då bandbredden är 20 mm på denna pjäs. Det estetiska skicket borde framgå av bilderna.

Pris 3000 kr 2500 kr

20140316_140106.jpg
20140316_140258.jpg
20140316_140631-1.jpg
20140316_140124.jpg
 
Topp