Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Seiko 6139-6002.

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av fretig, 24 januari 2013.

1. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Hej!

Som hyfsad novis på forumet tänkte jag här sondera intresset för en Seiko "Pouge" 6139-6002. Denna är i 100% original, en ägare, ej servad och köpt den 17/12 1975 på Ur & Penn i Norrköping. Originalkvitto, folder och garantibevis från återförsäljaren medföljer. Klockan uppvisar sådant sorts slitage man kan förvänta sig av en 36åring men utöver en något kraftigare repa på boetten så är det lättare slitage. Glaset/plasten bör dock bytas så urtavlan kommer till sin rätta. Låter bilderna tala för sig själva om detta. Vidare tickar den på bra. Kvickdatum/dag fungerar (engelska/tyska), kronografen tickar och återställer (dock en 1/10mm från 12). Tachymetern roterar följsamt och bra. Länken är även den original och uppvisar samma lättare slitage som resten av klockan. Till länken följer även en extra förlängningslänk.

Lite kul trivia om modellen kan bl.a. återfinnas här:
    http://sinn142.fateback.com/pogue.html

Då jag sonderar intresse sätter jag ett pris till 2400kr 2200kr men är öppen för förhandling.

Jag och klockan befinner sig i Stockholm och transaktion sker företrädesvis ansikte mot ansikte. Kan även skicka men då ser jag gärna att du har referenser. I mitt fall torde jag vid förfrågan kunna uppvisa en synnerligen god referens från forumet.

MVH
    //Fredrik

medinfoto gillar detta.
  2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Re: FS: Intressekoll Seiko 6139-6002 och Cardino kronograf.

Här gäller inga bud! Sätt det pris du vill sälja klockan för eller så tar du bort annonsen.

MVH

S

3. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Re: Intressekoll Seiko 6139-6002 och Cardino kronograf.

Ber om ursäkt för kladdet i tråden, men tänk om ur och penn kunde sälja sådanna där kvalitetsklockor än idag :)

sjobbe gillar detta.
  4. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm

Stämmer in med föregående talare.

Och bump!

5. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm

Prisbump=)

6. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    *bump*

Seikoman87 gillar detta.
  7. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    öpp!

8. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Prisbump

9. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Prisbymp II

10. Vaktel

Vaktel Torpare

Hej. Jag kan tänka mig att prova denna vackra Seiko. Finns i Stockholm. Ring gärna.
    0731-517391/Per

11. Vaktel

Vaktel Torpare

Hej igen. Glömde presentera mig. Är ny på forumet. Har ett nyvaknat intresse för klockor, och håller på att sondera terrängen. Har en fäbless för Gamla Seikos.
    Hör gärna av dig.
    Med vänlig hälsning,
    Per

12. andreasb

andreasb Torpare

Hallå! Är klockan fortfarande till salu? Om så är fallet, hör gärna av dig!

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vill man köpa, så skickar man förslagsvis ett PM till säljaren. Att vänta på att säljaren hör av sig känns ganska udda.

14. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Hej!

Klockan finns alltjämt kvar. Hade helt glömt av annonsen =)

15. fretig
    Trådstartare

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Såld. Tack Vintage92 för ett trevligt möte och kvick affär. Hoppas ni får en fin semester! Även tack till Klocksnack för annonsutrymme!

Sjöö Sandström Royal Straps