• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6139-6020

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nepp denna får lämna snabbare än tänkt, har nog förätit mig på 6139 kronografer för ett tag (tre stycken på en månad :D ) och sugen på något helt annat.

image.jpg


Jag presenterar en seiko 6139-6020 från mars 1970, en lite ovanligare variant kallad pulsation då taychmeterskalan är utbytt mot en pulsskala (ultimat klocka/gimmick för läkare). Allt är original utom glaset som är utbytt mot ett kupat i plast. Finns två mindre repor klockan fyra och tre men inget superstörande. Underbar silverfärgad tavla med sunburstmönster i mycket fint/nära nyskick, skön 70-talskantig boett (lite carrera style) med en hel del spår av användning efter 40års användande. Går säkert polera upp finare för den händige om man vill. Annars köp denna boett och ha en seiko i nära nos :)

http://m.ebay.co.uk/itm/301141989329?nav=SEARCH

Håller tiden bra och kronografen fungerar och nollställer korrekt. Översta knappen kan dock strula/fastna lite, man får peta ut den/snurra lite så går det bra, fjädern är lite lös skulle jag tippa på. Den inre bezeln roterar som den ska.

Kommer på racingbandet på bilderna. Allt som allt en trevlig mekanisk kronograf, med en välgjord ljus tavla som kommer passa perfekt på uteserveringen. Allt för en liten peng :)

image.jpg


image.jpg


image.jpg


Pris: 1100kr med rekommenderad frakt.
Byten är jag inte så sugen på, men visst en modern dykare typ monster kanske kan locka.

Pm:a vid ev. frågor eller intresse :)

//Jocke
 
Topp