Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Seiko 6139-7101 AKA Helmet, Vader.

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Exxet, 9 maj 2015.

1. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Kollar om det finns något intresse för en vintage Seiko, anledningen att jag vill sälja den är bara att den inte klickar med mig, i a f lite info: förmodligen polerad ngn gång men ej tokpolerad enligt mig, okej glas, tavla och visare.

Den har fått nya packningar på kronan, pusharna ( kan man säga så ) och bakboetten, dag/datum funkar som de ska, även quicksetfunktionen fungerar, har kollat gången och den håller sig inom ca:15 sek på 24 timmar, kan förmodligen bli bättre med en service, det sitter ett nytt Nato på den och det följer med ett original sk fiskbens-länk, om än kort och rassligt.

Chronographfunktionerna fungerar som dom ska förutom att den inte nollar riktigt hundra, den nollar lika varje gång men ungefär en 1/10 över, enligt mig tycker jag det inte gör så mycket när den här sortens chrono ( Vertical clutch ) ska snurra hela tiden.

För övrigt se bilder. Har tänkt mig ett ett pris på 2000:- + Frakt/fraktsätt som den eventuelle köparen bestämmer, helst ingen retur men kan diskuteras.

1.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    11.jpg
    6.jpg
    7.jpg

Geparden, Randel och Jonaz gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps