• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6139 (prisbump 11/9)

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu även till salu...

Ok lite sugen på nytt så kollar om någon har det jag vill ha och en 6139 i byte.
image.jpeg

En Seiko 6139, från 70-talet och en av världens första automatiska kronografer som gick att köpa över disk. Mäter in på ca 40mm med 19mm luggar. Bra storlek för vintage!

Skick:
- Fint skick, boett väldigt krispig men det finns lite mindre spår av användning.
- Tavla och visare fina men finns lite patina främst vid dag/datumfönstret, annars inte mkt anmärka på. Lumen åldrats fint, jämn nyans.
- Originallänk, lagom vintagesladdrig. Superskön och rätt ovanlig. Bör vara fullängd, väldigt lång iaf med många mikrojusteringsmöjligheter också.
- Överlag väldigt trevligt skick tycker jag :)

Funktion:
- Kronografen funkar och nollställer som den ska.
- Håller tiden bra med lång gångreserv.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Pris: 1800kr inkl. rekommenderad frakt.
Jag söker:
- Seiko turtle
- Seiko Sumo
- Citizen Ecozilla
- Dagaz cave
- MKII blackwater
- Precista PRS-18
- Hamilton "militär/field"
- Mikrodykare som Helson, Armida, Magrette etc.
Pengar upp/ned beroende på objekt.

Retur: självklart inga konstigheter om något inte stämmer. Vid f2f ingen retur.

Referenser finns i mängder.

//Jocke
 
Senast ändrad:
Topp