Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad ***Seiko 6139 Resist chronograph -71***

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Exxet, 21 september 2016.

1. Exxet
    Trådstartare

Exxet Borgare

Får väl se om den här annonsen hamnar i tråden för minst prisvärda klockor med tanke på vad jag vill ha för den, har ägt klockan sedan i mitten på -14, den har suttit på armen lite då o då, är ingen o w g.

Varför jag säljer klockan är att min ekonomi inte tillåter att jag bara köper klockor utan måste avyttra någon ibland för andra intressanta objekt, och avböjer vänligt men bestämt sk skambud.

Med tanke på att man ser felpolerade 6139 m A M delar gå för 4500:- och uppåt så sätter jag mitt pris till 5500:- enda anmärkningen är en liten skada på tavlan, tyvärr.

Säljer en Seiko 6139 Automatic -71 även kallad "Pogue" i mkt fint skick, se bilder, klockan mäter 41 x 46 mm utan krona o med luggar, klockan går och håller tiden bra, (ca: 10 sek/per dag) växlar dag/datum som den ska, chronographen fungerar och nollar som den ska.
    Quickset funktionen fungerar även den som den ska, man ändrar datum/dag genom att trycka in kronan. Packningarna till kronan (original konkav) och push-knapparna är är nya, den inre vridringen fungerar åt båda hållen, man vrider på kronan.

Boett: Rostfritt stål, opolerad så vitt jag vet och därför finns användarmärken, det finns mindre märken efter taffliga öppningsförsök på bakboetten. Ha i åtanke att klockan börjar närma sig 50 år.
    Armband: Det ska vara ett original s k Tapered Oyster länk som passar upp till ca: 20 cm m 6 st avtagbara länkar, ska väl egentligen vara ett straight tapered till den här modellen i o f s.
    Verk: Seiko 6139 B, automatic, 17 jewels, 21 600 A/h. Verket är servat av mig själv för inte så länge sedan, det finns en tråd om det här KS:
    http://klocksnack.se/threads/Är-det-okej-att-vara-lite-nöjd-med-sig-själv.28255/#post-604276
    Tavla: Tavlan är den näst ovanligaste Water70mResist i bra skick förutom en liten fläck ovanför Resist-markeringen.
    Tänk på att kameran är väldigt avslöjande, minsta lilla repa ser ut som ett yxhugg.
    01.jpg 02.JPG 03.JPG 04.jpg 05.JPG 06.JPG 07.jpg 08.JPG 09.JPG 100.jpg 200.JPG
    Fråga gärna om det är något ni funderar över, rörande klockan alltså. ;)
    Köparen bestämmer hur den ska skickas lr F2F.
    Bet. med Swish, Paypal, banköverföring lr kontant.
    Lämnar ingen garanti på så här gamla klockor, dom flesta här vet vad det innbär att handla med vintage klockor.

marconimotet, Littera69 och Joakim gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps