Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko 6139

Diskussion i 'Vintage' startad av Per-Åke Öjersson, 17 december 2014.

1. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

Hej har fått itag på en seiko 6139-6012 undrar om någon har någon info om den skulle bla vilja veta hur en origenal länk ser ut mvh Per-Åke ursäkta för en taskig bild seiko blå.JPG

Jockinho, eriksson850 och Gummo gillar detta.
  2. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Här har du en originallänk. Tyvärr ingen vidare kvalité på den. Länken som följde med min 6139-6012 var slutkörd. Lånad bild:

Jonte73, eriksson850 och Gummo gillar detta.
  3. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Grattis!
    Kul med svenskt dagskiva. Var det du som snodde den på Tradera för nån månad sen;) Här är min som farsan köpte på Ur och Penn samma år som jag föddes :) Ej originallänk dock. seiko.jpg

Spincini och eriksson850 gillar detta.
  4. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Slutkörd original är i alla fall bättre än sprillans aftermarket:) Vill du sälja den slutkörda så hör av dig. Vore fint att ha original till farsans gamla.

5. Per-Åke Öjersson
    Trådstartare

Per-Åke Öjersson Bonde

nej inte köpt på tradera171980 är den tillverkad 1971 då? får väll fösöka hitta en länk

6. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
  7. Anders W

Anders W Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ska leta fram den och PM:ar dig sen.

Gummo gillar detta.
  8. blacklabel

blacklabel Torpare

Jag fick ärva en 6139 från min far. Tyvärr råkade jag för några år sedan slå i klockan så att glaset och tachymeter lossnade. Nu blev jag dock sugen på att laga klockan. Har någon något tips på någon urmakare i SE som kan ha reservdelar och laga den?

9. Andreo

Andreo Torpare

vacker seiko fin blå tavla!

10. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Vet inte hur det ser ut med reservdelar, men @Minuteman verkar vara en hejare på att skruva Seikokronografer.

Minuteman gillar detta.