• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

hjulmuttern

Omega
2-Faktor
IMG_20161117_185403.jpg

Min lilla treenighet....
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
 

Sebastard

Vacheron
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
Den ser helt fantastiskt fin ut. FÄr man frÄga vart du fÄtt tag i den? :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
Galet fin. Allt ser korrekt ut
 

leiden

Rolex
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
VÀnta, jag ska bara plocka upp hakan frÄn golvet :woot:
 

Bazsy

Cartier
JĂ€ttefint!
Har sjÀlv tittar lite pÄ Yahoo Japan men hittar inget vettigt med mina sökord. Hur gör man? :)
Glöm bara inte att serva klockan nu, dÄ den Àr 45 Är och oljor degraderas Àven utan anvÀndning. :)
 

xmagols

Omega
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg

Grymt fin! Gratulerar!
 

rogart-63

Patek
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
Forward speedtimer? Ska det stÄ sÄ? NÄn specialare?
 

Sebastard

Vacheron
Forward speedtimer? Ska det stÄ sÄ? NÄn specialare?
SpÀnnande input missade detta pÄ tavlan helt vid första anblick. Förstummad av skicket pÄ denna :)

Detta hittade jag pÄ the watchsite.com
""Never look back, look forward, step forward even if only half a step at a time, knowing how to be flexible in order to accept changes, be sincere" Kintaro HATTORI - Founder of SEIKO. Maybe a nod to the man himself??. Is your watch from 1970 as well? - as this may confirm
the Isuzu forward connection in the WUS link (Isuzu changed to the name "Forward" in1970)."

Verkar dock bara vara spekulationer.
 

rogart-63

Patek
SpÀnnande input missade detta pÄ tavlan helt vid första anblick. Förstummad av skicket pÄ denna :)

Detta hittade jag pÄ the watchsite.com
""Never look back, look forward, step forward even if only half a step at a time, knowing how to be flexible in order to accept changes, be sincere" Kintaro HATTORI - Founder of SEIKO. Maybe a nod to the man himself??. Is your watch from 1970 as well? - as this may confirm
the Isuzu forward connection in the WUS link (Isuzu changed to the name "Forward" in1970)."

Verkar dock bara vara spekulationer.
Försökte hitta lite oxÄ? Men hitta inget sÀrskilt? Finns nÄt racing team som heter Forward racing? Men kÀnns lite lÄngsökt?
Dock finns forward bara pÄ denna modell. 6139-6032. Trist om man inte vÄgar anvÀnda klockan?
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
Helt galet fin! Stort grattis till fyndet!
Forward pÄ tavlan verkar korrekt:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7202061&rid=12189#msg_7202061
 

dnill

Cartier
2-Faktor
DÀr satt den! Forward pÄ tavlan Àr korrekt, dock vÀldigt ovanligt. Spekuleras som sagt om att det kan ha att göra med lanseringen av lastbilsmÀrket Forward (Isuzu) i Japan eller att klockan delades ut till seiko-anstÀllda med en koppling till citatet av Kintaro Hattori. LÄngsökta spekulationer, men original Àr det:) Har sett en sÀljas tidigare, pÄ ebay, och det var ca ett Är sedan.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
HÄller med, klockor ska anvÀndas eller sÀljas. :)
Fin @dnill !
Kommer att anvÀnda den, ska bara ta mod till mig:) HÄller med om att klockor ska anvÀndas, försökte korta lÀnken igÄr men flatstiften satt som berget. FÄr fundera lite pÄ hur jag ska lösa det, vore ju ett massivt nederlag att behöva gÄ till urmakare för att fÄ lÀnken fixad.
 

rogart-63

Patek
Kommer att anvÀnda den, ska bara ta mod till mig:) HÄller med om att klockor ska anvÀndas, försökte korta lÀnken igÄr men flatstiften satt som berget. FÄr fundera lite pÄ hur jag ska lösa det, vore ju ett massivt nederlag att behöva gÄ till urmakare för att fÄ lÀnken fixad.
Vad fick du betala i frakt frÄn Japan? SÄg ett par fina 6139. GÄr ju inte hitta nÄt varken hÀr hemma eller pÄ Ebay? Till vettiga priser?
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Fick leverans av den hÀr igÄr, och blev bra överraskad nÀr jag packade upp den. En 6139-6032 frÄn -71. LÀnken Àr aldrig kortad och klockan verkar vara oanvÀnd, sylvass boett. Enda problemet nu Àr ju att jag aldrig kommer vÄga anvÀnda klockjefeln! :facepalm:NÄgon som ser nÄt speciellt med tavlan? :cool:
20161123_192212.jpg

20161124_204052.jpg
Oj, vad fin - hatten av för den.
Och det Àr klart du ska anvÀnda den!
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Vad fick du betala i frakt frÄn Japan? SÄg ett par fina 6139. GÄr ju inte hitta nÄt varken hÀr hemma eller pÄ Ebay? Till vettiga priser?
Man fÄr anvÀnda en forwarding-tjÀnst som sköter kontakten och tar emot klockan och sedan vidarebefordrar den till dig. I princip ingen av sÀljarna pÄ yahoo erbjuder internationell frakt. Forwardern tar sÄ klart en provisionsavgift ocksÄ. Sen kan man samla pÄ sig ett gÀng prylar pÄ deras lager och vÀlja nÀr de ska packa allt och skicka hem det till dig. Jag anvÀnder Rinkya som forwarder, pÄ deras hemsida kan man rÀkna ut exakt vad de tar i provision. Det Àr nÄgon procentsats beroende pÄ slutpriset. De skickar sedan med FedEx och det brukar kosta ungefÀr 25 dollar för ett paket pÄ ett kilo.
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Äntligen har jag tagit mod till mig och kortat lĂ€nken pĂ„ min speedtimer:)
20161208_182421.jpg

LÀnkclipsen satt som berget sÄ jag gav upp försöken att trycka ut dem med mitt bandverktyg. Tog och bestÀllde en sÄn hÀr tÄng frÄn Cousins istÀllet:
20161208_182649.jpg

SÄklart gick det superlÀtt med denna. Fick dock slipa ner spetsen nÄgot för att den skulle passa i clipshÄlen. Rekommenderas varmt och en bra investering för sina 3 pund:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Äntligen har jag tagit mod till mig och kortat lĂ€nken pĂ„ min speedtimer:)
20161208_182421.jpg

LÀnkclipsen satt som berget sÄ jag gav upp försöken att trycka ut dem med mitt bandverktyg. Tog och bestÀllde en sÄn hÀr tÄng frÄn Cousins istÀllet:
20161208_182649.jpg

SÄklart gick det superlÀtt med denna. Fick dock slipa ner spetsen nÄgot för att den skulle passa i clipshÄlen. Rekommenderas varmt och en bra investering för sina 3 pund:)
Fantastisk jÀkla klocka!
 
Topp