• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🚀 SEIKO 6139

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Denna kom pÄ posten i fredags :) Tack Tunnel för en mycket trevlig klocka.
IMG_5613.JPG
Mycket fin, grattis! TvÄ avklarade, tvÄ ÄterstÄr ;-)
 

Psykel

Patek
Vad finns det för kul varianter pÄ 6139 som inte Àr Pogue? KÀnner att det Àr dags för en chrono snart, men vill ha nÄt lite roligare och udda. Nedan finns lite bilder som jag skamlöst stulit frÄn Google, pÄ klockor som jag tycker ser kul ut! Men fler förslag uppskattas!
6139-7080
10d166521dd44ff3ff88d83e9bfa2f9d97e66e34.jpg

6139-6012
seiko6139_6012-700x700.jpg

6139-8050
HDCMCQGLHQ.JPG
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Vad finns det för kul varianter pÄ 6139 som inte Àr Pogue? KÀnner att det Àr dags för en chrono snart, men vill ha nÄt lite roligare och udda. Nedan finns lite bilder som jag skamlöst stulit frÄn Google, pÄ klockor som jag tycker ser kul ut! Men fler förslag uppskattas!
Du har Àven 6139-6020 aka doktorsklockan
Min nedan frÄn -72. Annorlunda och snygg imho
IMG_1815.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Du har Àven 6139-6020 aka doktorsklockan
Min nedan frÄn -72. Annorlunda och snygg imho
IMG_1815.JPG

Fina de dÀr Àven om jag aldrig vande mig vid formen! Men KÀnns mer vÀrdiga nu pÄ marknaden, minns min förra var svÄrsÄld för nÄgon tusing för ett par Är sedan :woot:
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är pĂ„ jakt efter min första 6139. Vill mer Ă€n gĂ€rna ha en i min Seiko samling :) Men vad Ă€r ett rimligt pris för en?
ni kan vÀl Àven hojta till om ni har en till Salu :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Är pĂ„ jakt efter min första 6139. Vill mer Ă€n gĂ€rna ha en i min Seiko samling :) Men vad Ă€r ett rimligt pris för en?
ni kan vÀl Àven hojta till om ni har en till Salu :D

Beror pÄ modell. För nÄgra Är sedan kunde du nog fÄ de flesta modeller för 2k, idag nog svÄrt med gul pogue men kolla pÄ 6139-6012/13 etc som Àr vÀldigt trevliga. Finns mÄnga olika modeller, gemensamt Àr att det Àr bra verk och fina klockor :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är pĂ„ jakt efter min första 6139. Vill mer Ă€n gĂ€rna ha en i min Seiko samling :) Men vad Ă€r ett rimligt pris för en?
ni kan vÀl Àven hojta till om ni har en till Salu :D
Precis som @Jockinho sÀger, beror mycket pÄ vilken modell du söker. Ligger en fin 6012a pÄ eBay för ca 2500kr.
Googla lite pĂ„ de olika 6139orna dĂ„ det skiljer rĂ€tt mkt mellan dem. Är det "pouge" modellerna du söker börjar de pĂ„ ca 3000kr. TĂ€nk pĂ„ att lĂ€nk kan vara lite klurigt att fĂ„ tag i sĂ„ försök hitta en klocka med lĂ€nk. De finns ett gĂ€ng olika tavlor och det kan skilja en del pengar beroende pĂ„ vilken tavla du har.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
TĂ€nkte mig inte en Pogue utan en 6012 :)
Men sÄg att de gick nÄgra i sommars för runt 2000.
 
Senast Àndrad:

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
NÀr slutade 6139-6012 att ha Waterresist tavlan? Kollar pÄ en utan och vill bara veta om det stÀmmer med serienr som sÀger 1977.
 

Kanadicken

Panerai
NÀr slutade 6139-6012 att ha Waterresist tavlan? Kollar pÄ en utan och vill bara veta om det stÀmmer med serienr som sÀger 1977.
Kolla inlag över. It doesn't necessarily mean that that's how it was. I have a feeling that somewhere on the forum I've seen a description of all pouge dial variations, but I can't find it. Check the thread "6139 frÄgor o kanske svar" in the vintage section
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Grattis! Tycker den Àr snyggare Àn Pogue, tack vare bandhornen. Riktigt trevlig samling, för övrigt! Jag borde ta och skaffa mig en ordentlig klocklÄda till min Seikosamling snart... FÄr kolla mellandagsrean! :D
Tackar! Har exakt samma tanke, vill ha en till lÄda dÀr det enbart ska vara Seiko i :D
 

Psykel

Patek
Tackar! Har exakt samma tanke, vill ha en till lÄda dÀr det enbart ska vara Seiko i :D
Jag tÀnker att jag behöver tvÄ lÄdor ocksÄ. En större för min samling med vintage Seiko och en mindre för mina moderna klockor (i nulÀget endast en Sumo, SNZG013 och en G-Shock).
Jag kan tÀnka mig att nÄt i den hÀr stilen skulle funka:
sc-1672c_grande.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag tÀnker att jag behöver tvÄ lÄdor ocksÄ. En större för min samling med vintage Seiko och en mindre för mina moderna klockor (i nulÀget endast en Sumo, SNZG013 och en G-Shock).
Jag kan tÀnka mig att nÄt i den hÀr stilen skulle funka:
sc-1672c_grande.jpg
Snygg va hitta man denna?
 

Fluffy-67

Breitling
Hej,
Jag har köpt en 6139 som kommer behöva en service inom kort.
NÄgon som kan tipsa om stÀlle dÀr man kan serva sin 6139:a?

HĂ€lsningar
Joakim
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Kul med Kobra Kai och alla 6139 fans hÀr!:)

Jag skulle vilja fÄ nÄgra rÄd angÄende denna Pouge! Jag har köpt klockan som renoveringsobjekt och den krÀver rÀtt mycket jobb! Det har passerat nÄgra genom Ären, och Äterkommer stÀndigt till denna modell! Som ni ser Àr SEIKO loggan defekt, glaset Àr bytt och kronan Àr troligen ej original. Tycker ni det Àr för mycket galet med klockan för att gÄ vidare med den? TidshÄllningen Àr inget att anmÀrka pÄ. Kronon och dag/datum Àr ur funktion! Det Àr som ni förstÄr mycket som Àr galet!

Vad skulle ni göra? Skall jag kosta pÄ den en service eller helt enkelt anvÀnda den som ett reservdelsobjekt!? Vore tacksam för rÄd!
HÀr Àr nÄgra bilder!

DSCF3554.JPG

DSCF3550.JPG

DSCF3552.JPG

DSCF3551.JPG

DSCF3556.JPG

DSCF3557.JPG
 
Topp