Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes/Bytes Seiko 6309-7040 (från 1979)

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av yonsson, 5 augusti 2013.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Klockan är i väldigt bra skick för sin ålder och allt fungerar som det ska. 2011 fick denna klocka en helrenovering med service av urverket, samt professionell relume av visare, index och vridringsinlägg av "Angelo the relumer". Klockan har en fint borstad satinfinish. Några få bruksspår finns självklart, men det är svårt att hitta en 6309 från 79 i detta skick.

Petig beskrivning: Det dubbelkåpade glaset har en liiiiiten kort repa som är väldigt ytlig och knappt syns (du hade inte sett den direkt), men den finns där. Visarna visar även några få inkonsekvenser på grund av sin ålder. (Tim-markeringarna ser högre ut på närbilderna än i verkligheten).

Originalkronan skruvar in precis som den ska och urverket fungerar som förväntat. Eftersom klockan är en tidig modell från 1979, så har den suwa-loggan på urtavlan, som är original. Det enda som inte är original på denna är glaset och vridringsinlägget. Vridringen är tight och bra och går att vrida åt båda håll, vilket var standard då denna släpptes.

Sammanfattning:

Bra skick.
    Urverk servat 2011.
    Professionellt relumad (2011).
    Funkar som den ska.
    Originalurtavla.
    Troligtvis originalvisare.
    Yobokies vridringsinlägg.

2500kr skickad (samma pris vid upphämtning)(utan band). Eventuellt har jag ett nato jag kan skicka med. Notera att detta inte är en oservad opålitlig sliten klocka (därav priset).

Scaramanga gillar detta.
  2. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Kikade precis extra noga på klockan och hittar inte ens repan i glaset, så jag kanske har inbillat mig.

3. Crowolf

Crowolf Guest

Vad håller du på med yonssondåre!!?? Den här är minst lika fin som min egen och en av de mulligaste klockorna som tillverkats. 6105 är ok, ball men klumpig. 6309-7040 är 70-talsperfektion! Så det så.

Och tiller andra säger jag bara: Köp! Köp! Köp! För ni hittar aldrig en lika fin hos nån skrothandlare i Asien.

4. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Köpläge för den som inte har en redan!

Yonsson, är du feltrummad? Du lär ångra dig....

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Crowolf gillar detta.
  5. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Hmmmm... "Tack" pöjkar. Den är verkligen ruggigt fin och i näst intill nyskick, men den används alldeles för sällan och jag har annat på ingång. Det är inte helt omöjligt att jag ångrar mig och tar bort annonsen. Hoppas ingen lynchar mig om det händer.

6. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Är det inte för lågt pris med tanke på skick och att den är nyservad?

Scaramanga och yonsson gillar detta.
  7. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Bara service och professionell relume kostar 2500kr, sedan får en eventuell köpare göra sin egen bedömning. Jag kommer dock inte att sänka priset och prut ignoreras :)

8. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Att pruta i detta fall är i bästa fall svagsint..

naggge, jakob.dala och yonsson gillar detta.
  9. naggge

naggge Friends of KS

Tar gärna den! Du har pm

10. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Såld till naggge

11. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från: