Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko 6309-7040, vad säger expertisen-hur mycket är galet?

Diskussion i 'Diskussion' startad av trumpetera, 26 juni 2016.

1. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Har haft denna i många år. Jag vet att tavlan är AM, och att jag själv lät lägga i ett NOS 6309-verk. Går fantastiskt, och är tät. Men är visare och vridringsinlägg åtminstone hyfsade?

Vad säger expertisen? image.jpeg

Jonaz gillar detta.
  2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Visare och inlägg är också bytt. Inget är alltså rätt med den.

Edit: På 99,99% av alla med bytt tavla har även resten bytts ut.

3. Fujoor

Fujoor Präst

Av ren nyfikenhet. Hur ser man att tavlan är am? Lumepluppen är väl lite för liten också va?

4. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    som @yonsson säger, dock ser dina delar ut att vara helt ok (det finns fruktansvärda), det finns ju dock mkt skoj att modda 7040 med och en väldigt bra bas att ha till modd. Googla och få inspiration i det fall am-delar skulle störa dig :)

5. yonsson

Från:
    GBG
    Fujoor gillar detta.
  6. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Jag ser det på dag/datumfönstrets icke fasade kanter, plus att lumen ser rätt ny ut men är-i Seikosammanhang-värdelös.

Förstår att det mesta är bytt, men visarna verkar i alla fall vara av rätt modell?

Två saker kommer INTE hända med denna;

Den kommer INTE säljas. Vi har varit med om för mycket skoj tillsammans, och "hon" har visat sig vara en mycket robust och trogen följeslagerska på många "beateräventyr".

Moddning kommer endast ske om jag lämnar den till någon för att få bättre tavla/visare/inlägg i originalutförande-eller hellre original- monterade. Har någon tips, emottages dessa entusiastiskt!

"Hon" går som en klocka, med blott ett par sekunders fortning per dygn.

Har ägt en SRP777 ett par veckor nu, men jag dras ändå till denna när det handlar om Seiko-klockor....

Gummo och Jockinho gillar detta.
  7. trumpetera
    Trådstartare

trumpetera Borgare

Från:
    Göteborg
    Rejäla syftningsfel i posten ovan, inser jag när jag läser den...!

8. Seikosthlm

Seikosthlm The Japanese Salesman

Från:
    STHLM
    Visarna ser ut att var AM. För runda kanter. Många skulle säga att det inte är värt att reda upp klockan men det Tucker jag även om det kommer att kosta. Upp med en bild på baksidan så letar bi upp rätt delar :)

yonsson gillar detta.
  9. yonsson

Från:
    GBG
    Visarna är som sagt också utbytta.

Mårtenssons ur Brookfield