• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 6309-7040

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hittat en dinka jag vill köpa och då jag inte är i behov av fler klockor, och har lätt för att flippa, testar jag intresset för denna innan :)

En klassisk Seikodykare i form av en Seiko 6309-7040. Boett i bra skick men en del spår av användning finns självfallet då den inte är ny. Allt är original utom glaset som är från Swedfreak. Glaset har lite prickar och tre tunnare repor finns på den men inget som påverkar att se tiden och syns mest vid starkt ljus (se bild). Bezel skönt patinerad utan att se alltför trött ut. Visarna är nos, original till modellen, matchar bra men lyser starkare än tavlan. Tavlan är i fint skick. Fungerar och håller tiden bra.



Länk till bild med gummibandet, hoppas det är okej jag lånar den H:
http://i735.photobucket.com/albums/ww358/Plattfot/null_zps94ba838c.jpg



(slutligen en bild i starkt solljus då "patinan" syns lite mer).

Kommer på ett gummiband (GL-831) vilket är original till modellen. Ett svart slitet nato skickas också med. Det gröna natot på bilderna medföljer alltså inte. Hur som haver kort och gott ett trevligt ex till rimligt pris.

Vill ha 1500kr inkl. rekommenderad frakt för denna. Klockan finns annars i Motala för f2f deal. De enda intressanta bytena för mig är mot en Citizen Cal2100 eller en Sarb035 + pengar din väg annars är cash king.
PM:a vid intresse eller ev. frågor :)
//Jocke
 
Topp