• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SEIKO 7005-8022

P-A

Sir Spamalot
En väldigt trevlig klocka måste jag säga! :)

sete9uta.jpg


skickat med telefonen.
 

P-A

Sir Spamalot
har vara lite mögel mellan 6 % 7. jag kommer nog ta ur urverket och ta bort det värsta iaf.
Vil nog ha denna i fint skick!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! De där är faktiskt riktigt fina, tror att @Micke_s hade något liknande, som jag fick kika lite på. Eller var det inte nåt sådant du sportade? Hursomhelst... Clean dressare!
 

P-A

Sir Spamalot
Tackar, är väldigt nöjd får jag säga.
Sitter väldigt trevligt på armen med. Speciellt med den länken.

Daterad till -71.
 

Micke_A

Omega
Hej! Har själv kommit över en 7005-8022 (s/n 160428), förvisso med trasigt armband, men verkar vara en enkel och trevlig klocka. Är det en klocka det är lönt få servad eller skall man lägga den till handlingarna? Den snurrar inte. Jag har även en 7625-8031 (s/n 6300453) som tickar på, och dessutom har ett helt armband. Skall man prioritera den i stället? När är klockorna från?

Om man nu vill få dem servade; var kan man få det?

2015-12-29 22.52.59.jpg
 

Greven

Audemars
Hej! Har själv kommit över en 7005-8022 (s/n 160428), förvisso med trasigt armband, men verkar vara en enkel och trevlig klocka. Är det en klocka det är lönt få servad eller skall man lägga den till handlingarna? Den snurrar inte. Jag har även en 7625-8031 (s/n 6300453) som tickar på, och dessutom har ett helt armband. Skall man prioritera den i stället? När är klockorna från?

Om man nu vill få dem servade; var kan man få det?

2015-12-29 22.52.59.jpg
Grattis till första inlägget! Testa att ställa frågorna i Officiella Seiko-tråden. Där är det full aktivitet och späckad av kunskap. Kör hårt!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hej! Har själv kommit över en 7005-8022 (s/n 160428), förvisso med trasigt armband, men verkar vara en enkel och trevlig klocka. Är det en klocka det är lönt få servad eller skall man lägga den till handlingarna? Den snurrar inte. Jag har även en 7625-8031 (s/n 6300453) som tickar på, och dessutom har ett helt armband. Skall man prioritera den i stället? När är klockorna från?

Om man nu vill få dem servade; var kan man få det?

2015-12-29 22.52.59.jpg

Jag servade frugans 7005 via @McGyver på forumet. Vet att även @Minuteman kan serva seiko då han fixade den på bild nr 2. Om de har tid eller fortfarande servar vet jag inte men jag blev väldigt nöjd med mina som jag lät serva, på dessa var de lika bra för pengen (om inte bättre då de putsade visare etc.) som en "auktoriserad" urmakare :)

DSC_0016_zpsylkync65.jpg


DSC_0016_zps638191db.jpg


Tycker dessa äldre seiko dressare är väldigt charmiga iaf!
 
Topp