Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko 7A28 nollställer inte

Diskussion i 'Diskussion' startad av Maxim, 15 januari 2014.

1. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Tjena gubbar!

Köpte i dagarna en 7A28 här på forumet med det lilla besväret att kronografen inte nollställer korrekt.

1/10s nollställer alltid på -0,2s. Vad kan detta bero på? Kan man göra något åt det? Och kan detta tyda på andra problem med tidhållningen i uret? Hur mycket tycker ni detta påverkar urets värde?

Säljaren har sagt att han tar tillbaka uret om jag vill, men hade gärna behållt det om det inte är ett stort problem för andrahansvärdet.

2. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Om det alltid ställer tillbaka på samma fel ställe så kan man la korrigera genom att flytta visarna. Det har jag gjort på en av mina, men den är iof behov av service med...

3. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Tack för tipset.

Någon som har fler kommentarer på mina frågor?

4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    PM skickat.

5. Maxim
    Trådstartare

Maxim Stadsbo

Från:
    Lund
    Hej!

Med plattfots hjälp har jag listat ut hur jag nollställer visarna.

1. Dra ut kronan till mittenpositionen
    2. Tryck på knappen närmast den visaren du vill korrigera för att forta den ett stop.
    3. Ta-Da...

16610 och plattfot gillar detta.
  6. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Går det på mekaniska kronografer? Även med sekundvisaren? har provat med tycker inte det har gått med någon av mina.

7. Sullstrom

Sullstrom Friends of KS

Från:
    Västerås
    Tror jag hört att detta bara gäller Quartz! Rätta mig någon om jag har fel!
    Skönt att det löste sig då :)!

8. plexan

plexan Borgare

Shit! Det funkade på min gamla Casio!! har haft ett sånt fel på den flera år, trott den var trasig, nu använder jag den inte längre men det var ändå riktigt kul att fixa det på typ 10sek. Tack!

Maxim gillar detta.
  9. Sandkvist

Sandkvist Friends of KS

Tog typ för givet att vi snackade mekaniska, är inte så inne i Seiko referenser! :p sorry jag kanske krånglade till det, kunde nog hjälpt med det från början :p

Mårtenssons ur Brookfield