• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko 7C43-7000 Professional Diver's

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Tjenare,
Har en Seiko 7C43-7000 från 1988 till salu, quartz och fungerar helt perfekt, lite repor här och där samt något litet märke i glaset men i stort mycket trevligt skick. Kommer på ett klippt 22mm nato.

(Obs! Vridringen är utbytt någon gång under klockans liv, korrekt för denna modell är att den ska ha "tänder" på undersidan och vara uni-directional, denna går att vrida åt båda håll (bi-directional), kollegan 7c43-7010 har en sådan vridring så det kan vara en sådan som sitter på.)

Ny info: Efter tips i PM fick jag reda på att vissa modeller kan ha både uni-directional eller bi-directional beroende på när de är tillverkade. Jag googlade lite på saken och hittade några källor (bland annat säljesannonser på forum) där 7c43-7000 benämns som bi-directional, vridringen kan med andra ord vara korrekt ändå men jag kan inte garantera något.

En riktig kanonklocka, passa på! :)

Pris: 3000 SEK skickad med rek, ingen retur öht.
DSC_0188.JPG
DSC_0180.JPG
DSC_0182.JPG
DSC_0183.JPG
DSC_0184.JPG
DSC_0185.JPG
DSC_0187.JPG
 
Senast ändrad:
Topp