• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko 7T36-7A10 Age of Discovery chronograph moonphase

Bottega

Cartier
Hallå Seikovänner,
Jag behöver er expertis...

Jag hittade denna klocka idag på myrornas, jag tyckte den var riktigt cool med månfas, alarm etc.
Efter lite googlande så har jag funnit att det är en utav "Age of Discovery"-modellerna, ref: 7T36-7A10.

Är det en "kul" dinka att ha? Jag är inte helt övertygad.
Jag misstänker att den har vart guldplaterad tidigare.
Behövs nytt glas, batteri, nytt armband, enligt mig en fin polering. Enligt vissa forum kan komplikationerna paja och kan ev. behövas en översyn på urverket.

Hjälp... vad tycker ni? Någon här som har en klocka ur AoD-serien?



YxdkGHx.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hallå Seikovänner,
Jag behöver er expertis...

Jag hittade denna klocka idag på myrornas, jag tyckte den var riktigt cool med månfas, alarm etc.
Efter lite googlande så har jag funnit att det är en utav "Age of Discovery"-modellerna, ref: 7T36-7A10.

Är det en "kul" dinka att ha? Jag är inte helt övertygad.
Jag misstänker att den har vart guldplaterad tidigare.
Behövs nytt glas, batteri, nytt armband, enligt mig en fin polering. Enligt vissa forum kan komplikationerna paja och kan ev. behövas en översyn på urverket.

Hjälp... vad tycker ni? Någon här som har en klocka ur AoD-serien?



YxdkGHx.jpg
Är ingen expert, men i regel, om du behöver fråga, efter att ha googlat lite och burit den på armen ett tag, så är jag tveksam :)
 

Case

Panerai
Med det kollektionsnamnet kan det inte bli fel. "Age of Discovery" kan det bli mycket mys-coolare än så?

Jag har spanat på liknande på ebay många gånger. Fulsnygg åttiostals design men ett härligt romantiskt skimmer kring sig.
 
Topp