Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko Alpinist 6R15

Diskussion i 'Diskussion' startad av BluesmanV8, 1 november 2012.

1. BluesmanV8
    Trådstartare

BluesmanV8 Biskop

2. _jonte

_jonte Friends of KS

Hej,
    Jag har en sån. Grym klocka för vad man betalar, en keeper för mig. Har den på länk, medföljande strappen är inte mycket att hänga i julgranen. (Ful och plastig)

6R15 är omtyckt av de flesta. Jag verkar dock ha fått ett måndagsex som tappar ca 25s per dag. Googlar man så ligger de flesta +/-5s. Ska rucka det när jag orkar.

Vad ska man säga annars... Riktigt vacker i verkligheten och finish motsvarande swiss-made-ur flera ggr dyrare. Gillar dimensionerna och den gedigna tyngden jämfört med liknande ur. Riktigt bra viklås!

Fråga på om du vill veta mer! Finns också flera bra recensioner om man googlar...

Bra bilder här (på stållänk): http://photowatches.eu/thumbnails.php?album=511

/Jonas

3. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    SARB017 är helt klart en modell man ska ha i samlingen. Tror den kommer blir rätt eftertraktad inom en snar framtid. Jag har haft två stycken och borde såklart inte sålt den senaste jag hade. Den första fick jag tag på genom gamla Axelzons via en WTB-annons. Den andra knep jag på WUS. Båda var i nyskick och bägge höll tiden oförskämt bra! Jag har haft riktigt flyt med alla mina Seikos med 6R15-verk. Tavlan är i en klass för sig och i rätt ljus kan man sitta länge och bara beundra den. Dock är den svårfotograferad. Mina kassa bilder nedan gör den inte rättvisa! Jag köpte båda mina för omkring 3500kr. Hittar du en är det bara slå till! Även helt klart värt att slå till på en ny.

4. BluesmanV8
    Trådstartare

BluesmanV8 Biskop

Tack ska ni ha!
    Får allt bli en sådan. Positiv läsning i länken gör att jag beställer en ny.
    Får väl återkomma med en paketöppningstråd...

5. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Seiko Alpinist 6R15

Gör gärna det, den är riktigt fin!! :)

6. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Har haft en i ca 1 år gillade den men fick för lite tid eftersom den mer är åt det dressade hållet och får lätt repor på den blanka ringen.

Vacker klocka i övrigt.

7. Crowolf

Crowolf Guest

Har också sneglat på denna härliga skapelse. Habegär! Börjar inse Seikos storhet på allvar.
    Var och hälsade på min pappa häromveckan och såg till min förvåning att han hade en, vad jag bedömde, splajjans ny Seiko runt handleden. Han berättade att det är samma klocka som han köpte i början av 70-talet och som han haft varenda dag sen dess. Kvalitet!

(Att han gav faan i att köpa Rolex för inköpspris vid samma tidpunkt då han jobbade som reklamare på den Malmöbaserade firma som gjorde Rolex Sverige-kampanj...........är däremot TOTALT obegripligt!) :twisted:

8. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Skulle lätt kunna tänka mig en alpinist. Snygg, bra urverk, bra pris. Vad mer kan man önska?

9. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Den är speciell, väldigt trevlig "för att vara en Seiko" (högst subjektiv åsikt) :D

Mårtenssons ur Brookfield