Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko Ananta Spring Drive

Diskussion i 'Diskussion' startad av Donkii, 4 juli 2013.

1. Donkii
    Trådstartare

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Tjena,

Var inne hos en Seiko AD igår under min vistelse i Vegas och blev lite sugen på en Seiko Ananta.
    Satt nu och kikade på prisbilden mellan det pris jag fick och priset i Sverige, det skiljer en bra slant alltså.

Jag blev erbjuden att plocka med mig klockan för 26k och priset hos klockmaster ligger på nästan 40k.

Klockan i sig är sjukt cool då man använt samma teknik som man använder då man gör "ninja" svärd. Boetten är en hyllning till klingan på svärdet och visarna är slipade på ett sånt sätt att dem går att avläsa i totalt mörker men helt utan lume.

Sen att den har Spring Drive som intresserar mig gör mig också en aning nyfiken :)

Länk klockmaster:
    http://www.klockmaster.se/prod/SEIKO-ANANTA-HCWR-SG-100M-GMT_929544/Ananta_88955/SWE/SEK

Ska man slå till eller vad säger ni :) ?

2. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Det enda jag stör mig på så här initialt är gångreserven. Äh, köp, tröttna och ring mig när det är dags att flippa.

Aboynamedsue gillar detta.
  3. meo_swe

meo_swe Biskop

Jag säger som när polare frågar om de ska ligga med fula brudar. "KÖÖÖÖR BARA!!"

:D

4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gullig säljare! Sök på ananta på youtube, så är det kört sen.

Ps:
    1 Visarna ovan har lume.
    2 De tillverkas i samma studio som Grand Seiko
    3. Det heter samurajsvärd, inte ninjasvärd ;)
    4: Det finns många olika Anantor med olika priser, visare mm.
    5. Kör på om du gillar den (stora boetten).

80talisten gillar detta.
  5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Gillar du så köp, livet är för kort för att tveka.

80talisten gillar detta.
  6. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Fast blir nog kortare om det inhandlas Seiko.
    Säkerligen rolig klocka, men finns sjukt mkt i den prisklassen fast har du snöat in på Seiko, kör i vind.
    Jag vill också ha ett ninjasvärd!

7. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Vi får se hur det blir då :)
    Fick en helt annan klocka på armen också och föll pladask, kanske blir båda :) Oris Aquis Titan

David gillar detta.
  8. yonsson

Från:
    GBG
    Du gillar bling förstår jag. :D

9. Donkii
    Trådstartare

Från:
    Östersund
    Hur menar du nu :) ?

10. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Gillar inte riktigt att de lagt till den stora silvriga gångreservsindikeringen. Hade räckt med något mindre. Annars en alldeles förträfflig klocka :). Har klämt på precis den modellen här i Gbg.

11. yonsson

Från:
    GBG
    Ingen av de två är ju direkt små och diskreta. Anantan är ju rätt brutal. Personligen tycker jag den svart-tavlade månfasversionen är den snyggaste Anantan och därefter sätter jag kronografen.

Kollade du på denna videon?

12. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Kronografen är bra mycket snyggare i min bok, men när du nu är uppe i den prisklassen är det värt att kolla in Grand Seiko också där även visarna & index är behandlade på samma sätt. Men gillar du den så köp den! Utverkat i den ska istort sett vara detsamma som det är i GS GMT SD.

13. JayJay

JayJay Biskop

Det går ju inte att komma ifrån att den är ball. Inte min favorit MEN jag tycker den är svincool ändå. Om du gillar den så köp. Priset du har fått är ju riktigt bra.

14. yonsson

Från:
    GBG
    De Anantorna som kör spring drive har väl exakt samma verk, men även om de tillverkas på samma ställe och på ungefär samma sätt, (polering, ihopsättning för hand), så genomgår inte alla ananta-urverken samma testperiod som GS-urverken.
    Det är väl skit samma om man kör på spring drive-versionen i och för sig eftersom det urverket håller så bra tid ändå och eftersom det inte testas på samma sätt, men när det gäller de automatiska anantorna, så ska man nog inte utgå från att de håller GS-tid.

15. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Precis. Automatarna ligger lite högre i avvikelse och med större variation. Det automatiska verk som kommer närmst 9- serierna är 6S37 som ju inte finns i Anantalinjen.

Mårtenssons ur Brookfield