Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko används hela dagen, stannar under natten

Diskussion i 'Diskussion' startad av Krabbeluring, 20 augusti 2016.

1. Krabbeluring
    Trådstartare

Krabbeluring Bonde

Hej!

Jag har en Seiko Sea urchin som jag gillar och ofta använder. Men jag har på sistone fått ett problem med den. I regel bär jag klockan cirka kl 06-20 om dagarna, men tar av mig den därefter.

Problemet är att när jag tar på mig klockan igen på morgonen så har den stannat på kanske 3-4 på morgonen. Dvs att även om jag bär den hela dagarna "laddas" den bara upp för att hålla några timmar - och inte nån dag som i vanliga fallet.

Är det ett lätt åtgärdat fel? Klockan kostade inte så värst mycket pengar, och inte sugen på att lämna in på service för ett par tusen :)

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
  3. osverigeo

osverigeo Borgare

Från:
    Mamma
    Ta inte av den när du sover då ;)

tissoter gillar detta.
  4. Eoq

Eoq Torpare

Ser du till att dra upp den ordentligt innan du använder den då?

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tror inte det verket går att dra upp manuellt?

Eoq gillar detta.
  6. Eoq

Eoq Torpare

Aha. Misstag av mig, sorry!

7. Krabbeluring
    Trådstartare

Krabbeluring Bonde

Precis! Går inte att dra upp manuellt! Men använder jag den 12-13h och brukar skaka igång den ordentligt så tycker man ju det bör funka! Så något strul är det med fjädern eller liknande!

8. Holy diver

Holy diver Stadsbo

Från:
    Sthlm
    Har precis tyvärr precis upplevt samma problem eller iallafall ett liknande på min MM300, dock fortfarande på garanti så den är skeppad till Norge för åtgärd, märkte dock att på min verkade den hålla "laddningen" men det var visarna som hänger sig för om jag ställer den korrekt och sedan lägger på bordet så går den x antal timmar innan den stannar igen .....

Mårtenssons ur Brookfield