Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Seiko Atlas SKZ209J1 review bumb

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Case, 19 oktober 2015.

Taggar:
  1. Case
    Trådstartare

Case Borgare

Från:
    Den andra sidan
    Kraftig och tung beater från Seiko. Det rör sig om den blå varianten, tillverkad i Japan. Köpt på ett spanskt klockforum 201-03-02.

Rolig video som visar på dess tålighet som beater

1400 inkl frakt PRIS 1250kr + frakt. Lägg gärna ett bud :)

7S36 verk, tillverkat i Japan. Bezel ring (går tungt) och inre kompass ring (går lätt). Day/Date med quick set. Dagarna finns på engelska samt med numrering i latinska siffror. Seiko kvalité på lume, screw down crown och 200m water restistance. Länken är stabil med solida ändlänkar och känns gedigen.

Klockan har uppenbara spår av användning, mindre hairlines på boett och glas, synligt skavd färg vid 10 på vridringen (se bild 1) och desk diving-repor på spännet (se bild 4). Det märks att den är använd, men den tickar på väldigt bra och har aldrig haft mer än 5sek avvikelse de gånger jag kollat. För komplett teknisk beskrivning se; http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=SKZ209

Säljes/Bytes som fullset med fyra extra länkbitar + ett 23cm långt, kapat miliärgrönt Zulu.

Säljer den trots visst affektionsvärde för att jag upplever den som lite stor för mina handleder, samt för att undvika skilsmässa vid nyförvärv. 24H återköp vid distansköp om beskrivningen skulle uppfattas som felaktig, ingen ångerrätt vid face to face. Finns i Stockholm.

Säljes eller bytes mot Sarb033 eller Sarx015 med pengar upp från min sida.

IMG_2682.JPG IMG_2684.JPG IMG_2685.JPG IMG_2690.JPG

Bifogade filer:

Senast ändrad: 21 oktober 2015
    Mcgregor, Seikosthlm och d@ke gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps