• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Atlas SKZ209J1 review bumb

Case

Panerai
Kraftig och tung beater från Seiko. Det rör sig om den blå varianten, tillverkad i Japan. Köpt på ett spanskt klockforum 201-03-02.

Rolig video som visar på dess tålighet som beater


1400 inkl frakt PRIS 1250kr + frakt. Lägg gärna ett bud :)

7S36 verk, tillverkat i Japan. Bezel ring (går tungt) och inre kompass ring (går lätt). Day/Date med quick set. Dagarna finns på engelska samt med numrering i latinska siffror. Seiko kvalité på lume, screw down crown och 200m water restistance. Länken är stabil med solida ändlänkar och känns gedigen.

Klockan har uppenbara spår av användning, mindre hairlines på boett och glas, synligt skavd färg vid 10 på vridringen (se bild 1) och desk diving-repor på spännet (se bild 4). Det märks att den är använd, men den tickar på väldigt bra och har aldrig haft mer än 5sek avvikelse de gånger jag kollat. För komplett teknisk beskrivning se; http://www.watchsleuth.com/seiko5finder/search/?MOD=SKZ209

Säljes/Bytes som fullset med fyra extra länkbitar + ett 23cm långt, kapat miliärgrönt Zulu.

Säljer den trots visst affektionsvärde för att jag upplever den som lite stor för mina handleder, samt för att undvika skilsmässa vid nyförvärv. 24H återköp vid distansköp om beskrivningen skulle uppfattas som felaktig, ingen ångerrätt vid face to face. Finns i Stockholm.

Säljes eller bytes mot Sarb033 eller Sarx015 med pengar upp från min sida.

IMG_2682.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2685.JPG
IMG_2690.JPG
 

Bilagor

  • IMG_2692.JPG
    IMG_2692.JPG
    125.9 KB · Visningar: 53
  • IMG_2693.JPG
    IMG_2693.JPG
    152.6 KB · Visningar: 51
Senast ändrad:
Topp