• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Seiko Automatic Chronograph 6139-6011 fr 1970

Cougan

Rolex
2-Faktor
Säljer alltså en tidig Seiko Chronograph med svensk dag och Proof-tavla från Oktober 1970. Diameter utan orginalkronan; 39 mm, lugg/lugg; 43 mm och den tar 19 mm band. Proof och tillverkningsår 1970 borde betyda att det sitter ett 6139A verk i (har inte öppnat) vilket isf inte är kattskit direkt, ni Seikoholics vet nog bättre. Bilderna är del av objektsbeskrivningen, japp den är använd och orginalglaset har repor. Helt opolerad, notera att choronographvisaren nollställer 12:01, i övrigt i ett grymt vintageskick.

Klockan är oservad i min ägo men håller tiden mycket bra och har god gångreserv. Med tanke på Proof-tavlan, ev A-verket och att den har svensk dag så vill jag ha 2.5 k. Levereras på skinnstånk av vintagemodell och med orginal Railroad länk (dock saknas ändlänkar).

Retur: Yes, är du nöjd så är jag nöjd.
Skickar spårbart med Postnord.
IMG_2227.PNG

IMG_2228.PNG

IMG_2229.PNG


IMG_2230.PNG

IMG_2231.JPG

Tack KS för grymt forum!
 
Senast ändrad:
Topp