Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko BBB (Budget)Black Bay

Diskussion i 'Diskussion' startad av PierreS, 17 november 2012.

1. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

Fick en idé för några veckor sen! Har varit sugen på en Black Bay en längre tid men är inte säker på att jag skulle klara av att vara utan klocka med datum! På tidigare klockor utan datum så har jag stört mig på det men jag har ändå inte kunnat släppa tanken på en BB!

Har ingen i min bekantskapskrets som äger en BB så jag kan helt enkelt inte låna en heller. Det blev en nödlösning :)
    Hittade BB-delar på 10watches så efter 15 sekunders betänktetid beställdes en Seiko SNHZ eller vad dom heter från Creationwatches och BB-delar från 10watches.

Delarna anlände igår fredag, plockade ihop den direkt och här är resultatet. Jag tycker själv det blev bra och tanken är ju inte att ha denna istället för BB:n utan snarare att få chansen att bedöma utseendet och avsaknaden av datum utan att behöva köpa en riktig för att komma på att man inte gillar det.
    Ursäkta de dassiga Iphonebilderna :)

Trevlig helg!

2. Per

Per Björklövens finest

Kul mod. Well done. :)

3. Rber

Rber Biskop

Grymt! Snzh duger till mycket.

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Inte kopia detta då Per ;)

Nejdå men nu ska vi inte vara sådana, snyggt gjort helt klart jag gillar det :)

5. Per

Per Björklövens finest

Det är en seiko-mod. ;)

Inte många ören i profit på andras bekostnad.

6. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

Tack grabbar :)
    Kul projekt och jag gillar verkligen utseendet så en riktig Black Bay känns ännu mer aktuellt!

7. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Snyggt! Blev likt. :)
    Bor du i Malmö-trakten kan du få klämma på min.

8. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

Tyvärr så bor jag i Västeråstrakten men tack för erbjudandet :)

9. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Cool! Det blev mycket bra tycker jag. Detta gör en bara mer sugen på the real deal.
    Var det svårt? Har en seikobeater jag skulle vilja testa att modda...

10. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Snygg! Såg en på tidssonen.no för ett tag sedan. Riktigt coola! Ta gärna på dig den där när vi ska träffas för överlämnande av Doxan i veckan. Hur ser det ut för dig i början av denna vecka?

11. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

Tjena

Ja den blev faktiskt bättre än förväntat :)
    Får se om den är kvar då, ska ut på
    Handla och K&S men absolut, är den kvar så kör jag på den.

Bokad till Stockholm på onsdag men kanske kan flytta det till tisdag, återkommer i ärendet.

Med vänlig hälsning,
    Pierre

12. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Lyckat projekt, kul att se ett så snyggt resultat!

13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Nice! Var också lite småsugen på att genomföra den modden faktiskt.

14. Ricrob

Ricrob Friherre

Sorry Pierre men den var inget för mig... Har ngn form av hat-kärlek till Blackbay och skulle kanske eventuellt kunna tänka mig att testa en ngn dag men den modden.. Njae.. Känns som att Blackbay kommer undan med en ett märkligt och udda utseende för att det är en Tudor medans en Seiko kan vara hur röd den vill utan att nå fram. No offence men skippa den rackarn och spänn på dig f300Hz igen! ;)

15. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

Jag förstår.... :)
    Smaken är som baken och denna är redan på väg bort. Tror dock att en Black Bay är närmare än nånsin tidigare.
    Modden var en kul grej och har fyllt sin funktion. Gillar jag looken och KAN jag leva utan datum? JA det kan jag, med rätt utseende :)

16. Ricrob

Ricrob Friherre

Kanon! Hoppas det blir en riktig BB inom kort då!

17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hur länge testade du? Två dygn? ;) Underbar logik. Klart du ska ha en BB.

18. PierreS
    Trådstartare

PierreS Stadsbo

2 dygn räckte :)
    Avsaknaden av datum tänkte jag inte ens på, utseendet tog över ( och då är det inte ens äkta varan )
    Tror jag skulle ha svårt att sluta titta på klockan om det var originalet som satt på armen.....tveksamheten kring datum är nu överspelat!

19. Rber

Rber Biskop

Fan nu har jag kollat och läst om BB alldeles för länge... Jag tycker att @daviden ska sätta ihop en liten recension när den värsta baby-lyckan har lagt sig! ;-)

20. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Den är på gång! :)

Mårtenssons ur Brookfield