• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Bell-matic 27J

tobb3

Omega
Hittade en gammal Seiko Bell-Matic 27J (4006 7010T AD) hos mor på landet. Klockan tickar men är nog i behov av en service då datumfunktionen inte fungerar samt att den med största sannolikhet inte håller tiden :rolleyes:, Att larmet fungerade var riktigt kul :). Någon som har koll på hur man daterar en gammal Seiko? Hon vill gärna använda den, vad tror ni en service skulle gå på? (är det någon här på forumet som till och med skulle kunna fixa till den?) Och vad är egentligen värdet på denna?

hJdF8ho.jpg

fBNLG2d.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mars 1978. Tycker den ser bra ut. I fungerande tillstånd skulle jag säga 3-5000kr men det beror på, lättare att svara med bättre bilder. På ebay kan de dra iväg +5 ibland med bra bilder och bra beskrivning. Kul klocka!
 

tobb3

Omega
Mars 1978. Tycker den ser bra ut. I fungerande tillstånd skulle jag säga 3-5000kr men det beror på, lättare att svara med bättre bilder. På ebay kan de dra iväg +5 ibland med bra bilder och bra beskrivning. Kul klocka!

Oj att den var värd så mycket visste jag inte, trodde nån 1000-1500..
Glaset är lite matt/repigt och så har jag bara iphonekamera :p svårt att få bra bilder.
 

Psykel

Patek
Värdelös pga repigt glas! Skicka den till mig så skrotar jag den åt dig. Absolut! Inget fuffens här, inte!
Skämt åsido, fantastiskt vad folk kan hitta skoj saker hos släktingar! Grattis!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj att den var värd så mycket visste jag inte, trodde nån 1000-1500..
Glaset är lite matt/repigt och så har jag bara iphonekamera :p svårt att få bra bilder.
Men då ska den funka och dina bilder är ingen höjdare så det är en grov uppskattning. :)
 

Exxet

Rolex
Fin klocka! glasbyte ser ut att behövas, ser sprucket ut vid kronan, verket ser väldigt fint ut, dom som jag kommer att tänka på när det gäller service är:
Mcgyver, tic tac o minuteman.
 
Topp