Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Seiko Bell-matic 27J

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av tobb3, 2 augusti 2016.

1. tobb3
    Trådstartare

tobb3 Bonde

Från:
    Stockholm
    Hittade en gammal Seiko Bell-Matic 27J (4006 7010T AD) hos mor på landet. Klockan tickar men är nog i behov av en service då datumfunktionen inte fungerar samt att den med största sannolikhet inte håller tiden :rolleyes:, Att larmet fungerade var riktigt kul :). Någon som har koll på hur man daterar en gammal Seiko? Hon vill gärna använda den, vad tror ni en service skulle gå på? (är det någon här på forumet som till och med skulle kunna fixa till den?) Och vad är egentligen värdet på denna?

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Mars 1978. Tycker den ser bra ut. I fungerande tillstånd skulle jag säga 3-5000kr men det beror på, lättare att svara med bättre bilder. På ebay kan de dra iväg +5 ibland med bra bilder och bra beskrivning. Kul klocka!

3. tobb3
    Trådstartare

tobb3 Bonde

Från:
    Stockholm
    Oj att den var värd så mycket visste jag inte, trodde nån 1000-1500..
    Glaset är lite matt/repigt och så har jag bara iphonekamera :p svårt att få bra bilder.

4. Psykel

Psykel Präst

Från:
    Sollentuna
    Värdelös pga repigt glas! Skicka den till mig så skrotar jag den åt dig. Absolut! Inget fuffens här, inte!
    Skämt åsido, fantastiskt vad folk kan hitta skoj saker hos släktingar! Grattis!

tobb3 gillar detta.
  5. yonsson

Från:
    GBG
    Men då ska den funka och dina bilder är ingen höjdare så det är en grov uppskattning. :)

6. Exxet

Exxet Borgare

Fin klocka! glasbyte ser ut att behövas, ser sprucket ut vid kronan, verket ser väldigt fint ut, dom som jag kommer att tänka på när det gäller service är:
    Mcgyver, tic tac o minuteman.

tobb3 gillar detta.
  7. Maro

Maro Friends of KS

Från:
    Varberg
    Går dom så högt menar du? Tycker man brukar se hyfsade ex för 2k. Men jag kan prata i nattmössan nu

8. yonsson

Från:
    GBG
    Beror nog på modell men jag jagade en ljustavlad ett tag och hittade ingen OK och fungerande under 3000kr, varken på ebay eller i Japan.

9. tobb3
    Trådstartare

tobb3 Bonde

Från:
    Stockholm
    Jo en liten udda spricka där som glas behövs nytt, tack för tipsen!