• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko bezel

ClassicGent

Breitling
Trevligt att råkas!
Idag är det lugnt på jobbet så jag fick för mig att jag skulle ta bort bezeln på min seiko skx009 för att rengöra lite... Efter många olika verktyg och tricks så lyckades jag!
Jag upptäckte dock att en liten metallring var av (jag tror att den stoppar bezeln från att snurra åt båda hållen)
Rengjorde och satte tillbaka bezeln, den fungerar som den ska men glappar lite "upp och ner"
Nu funderar jag på vart jag kan beställa en ny bezel med inlägg och en sådan metall-ring?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Trevligt att råkas!
Idag är det lugnt på jobbet så jag fick för mig att jag skulle ta bort bezeln på min seiko skx009 för att rengöra lite... Efter många olika verktyg och tricks så lyckades jag!
Jag upptäckte dock att en liten metallring var av (jag tror att den stoppar bezeln från att snurra åt båda hållen)
Rengjorde och satte tillbaka bezeln, den fungerar som den ska men glappar lite "upp och ner"
Nu funderar jag på vart jag kan beställa en ny bezel med inlägg och en sådan metall-ring?
Har inte koll på hur konstruktionen ser ut under vridningen, men maila monsterwatches. http://www.monsterwatches.nl
Jag hade några frågor ang en seiko sumo och han var mycket trevlig och svarade på mina frågor.
Tror du även kan köpa delar av honom.
Lycka till!
 

ClassicGent

Breitling
Har inte koll på hur konstruktionen ser ut under vridningen, men maila monsterwatches. http://www.monsterwatches.nl
Jag hade några frågor ang en seiko sumo och han var mycket trevlig och svarade på mina frågor.
Tror du även kan köpa delar av honom.
Lycka till!
Tack så mycket för hjälpen, hittade en original-bezel via chronograph, blev en från en skx011, svart med guld-markeringar :)
 

d@ke

Cartier
Den lilla ringen heter bezel ratchet ring ifall du behöver en ny nångång. Är betydlit billigare att införskaffa enbart den istället för hela bezeln. Men nu fick du ju en snygg lite speciell modd på köpet :)
...kallas också click spring och har modellbeteckningen 8133.2879. Vad jag vet så följer denna ring inte med när du köper en bezel. Har en liggande om du @ClassicGent behöver en. PMa.
 

ClassicGent

Breitling
...kallas också click spring och har modellbeteckningen 8133.2879. Vad jag vet så följer denna ring inte med när du köper en bezel. Har en liggande om du @ClassicGent behöver en. PMa.
Okej tack så mycket :) jag fick höra av flera på ett annat forum att den inte skulle vara en hel del utan att den ska vara av, kan det stämma? Har inte fått bezeln än, den är på väg frän singapore så får se när den dyker upp
 

d@ke

Cartier
Okej tack så mycket :) jag fick höra av flera på ett annat forum att den inte skulle vara en hel del utan att den ska vara av, kan det stämma? Har inte fått bezeln än, den är på väg frän singapore så får se när den dyker upp
Nej, det ska vara en ring utan brott med två upphöjda fjädrande delar.
 
Topp