• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Seiko Black Monster, kan någon hjälpa?

AndyOaksea

Breitling
har fått upp mina två ögon efter Seiko Black Monster från -07
Kan nog få den för ett rätt så bra pris men den har aldrig vart på service, är detta ett stort problem? vad kostar det och göra en service på en sådan skulle vara tacksam om någon kunde svara på denna fråga den är under aukton och vill inte köpa något som kostar massor och fixa ordning
Jag är helt fresh här på KS, så ber om ursäklt om jag postat i fel tråd eller dylikt.
Mvh

Andy
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Tjenare o välkommen, är det den på tradera så skulle jag nog hoppa, budgivningen kommer sticka iväg säkerligen och den är redan uppe och nosar på 1000kr. Sen vet man aldrig med tradera vad man får...
Sen ett 7s26 urverk behöver väl ingen service vad jag vet om det inte går åt skogen fel, de är inte direkt gjorda för att servas (nån som vet mer om detta kan säkert rätta mig om jag har fel).
Köp monstern som är här i köp och sälj istället, det går knappt jämföra hur mycket mer klocka du får för pengarna :)
Alternativt en ny monster generation 2 som har bättre urverk och är snyggare (smaken är ju så klart som baken, du kanske gillar generation 1 bättre), går att hitta för runt 2 lax om du googlar runt.
 

Bosse

Friends of KS
Monster är trevliga, liknar inget annat, och om jag inte redan hade 3 så var den 3'die gen som finns på KS för 3 papp borta.
Angående 7s26 så slits det som alla mekaniska verk, men om man inte kan meka själva är det billigare att köpa ett nytt värk och sätta i, 7s26 är enkelt och så är det gjort med väl tilltagna toleranser så överlever förvånansvärd länge.
Om du kan stå ut med hajtänderna så är gen 2 mitt tips, går att hitta för en bra peng och är med sekund stop och manuellt uppdrag därmed lättare att hantera.
Good luck

//Bosse
 

lamma

Breitling
Hej.

Är helt ny här och fick hem min tradera monster idag. Är svinnöjd men då är jag ju en newbie förstås. Kan ingenting om klockor egentligen (ännu) men denna är så sjukt snygg. Bra att börja med

Mvh
 

Bilagor

  • IMG_20160729_160145.jpg
    IMG_20160729_160145.jpg
    79.4 KB · Visningar: 113
Topp